• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aizguvumi tirgvedības jomā lietojamajā angļu valodā

Thumbnail
View/Open
306-34751-Vidzups_Karlis_kv09051.pdf (428.3Kb)
Author
Vidžups, Kārlis
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Roziņa, Gunta
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā tiek pētīti aizguvumi tirgvedības jomā lietojamajā angļu valodā. Tiek apskatīta aizguvumu ideja, izcelsme, struktūra, kā arī pielietojums gan tirgvedībā, gan angļu valodā, kā tādā. Šajā darbā ir raksturota aizguvuma ideja, pamatprincipi un pielietojums angļu valodas mutvārdu un rakstveida tekstos. Darba nodaļās tiek pētītas tirgvedības valodas īpatnības un iezīmes. Darba kodols balstās uz abu jēdzienu mijiedarbību.un pētījuma galvenais mērķis ir sniegt ieskatu aizguvumu lietojumā tirgvedības tekstos, tajā pat laikā parādot to nozīmi un jēgu. Lai veiktu konkrēto pētījumu autors ir izmantojis vairākas pētījuma metodes – teorētisko literatūras izpēti, kā arī empīrisko pētījuma metodi. Vispirms, lai izveidoto teorētisko saturu autors veicis attiecīgās literatūras pētījumu un analizēšanu, kā arī empīrisko pētījuma metodi, kas sevī ietver aizguvumu lietojumu ar tirgvedību saistītos tekstos un to analīzi. Veicot empīrisko pētījumu, tiek pētīti vairāki ziņu avoti, koncentrē
 
In this bachelor paper the use of borrowings in the English language of marketing has been researched. The idea, origin, structure and the usage of marketing English and the English language of borrowings in general is explained. In this paper, the meaning of borrowings, and the basic rules of their usage in writing and spoken language are presented. In the chapters of this work the characteristics and features of borrowings of marketing are included. The basis of this paper and the research presented in it are based on the correlation of these both notions. The main goal of the research is to present the usage of borrowings in marketing texts, showing their meaning and sense. In order to carry out the research the author has used several research methods – theoretical analysis of literature, and empirical research method. First of all, in order to establish a theoretical background, author has done an investigation and analysis of relevant literature, also further in the paper the emp
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20198
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV