Mācīšanas stratēģijas angļu valodas iesācējiem
Автор
Munda, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šis bakalaura darbs analizē mācīšanas stratēģiju nozīmīgumu, mācot vārdus bērniem piecu un sešu gadu vecumā. Darba teorētiskā daļa sastāv no mācīšanas stratēģijas koncepta, agrīnās valodas apguves raksturojuma un klases novērošanas metožu analīzes. Darba praktiskajā daļā tiek atspoguļots pētījums, kas veikts, lai izvērtētu komunikatīvās valodas mācīšanas stratēģijas rezultativitāti. Pētījums rāda, ka šī pieeja ir rezultatīvāka kā gramatikas-tulkošanas pieeja, mācot vārdus bērniem. Turklāt pētījums atklāja, ka bilingvālie bērni pieļauj vairāk kļūdas, kad vārdi tiek mācīti izmantojot gramatikas-tulkošanas stratēģiju. Autore iesaka turpināt pētījumus tieši bilingvālo bērnu mācīšanās stratēģiju jomā.
Atslēgvārdi: mācīšanas stratēģijas, bērnu mācīšana, agrīnā valodas apguve, klases novērošanas metodes. This paper analyzes the importance of teaching strategies when teaching vocabulary to children at the age of five and six. The theoretical part consists of the analysis of the teaching strategy concept, early language learning characteristics and methods of classroom research. The practical part of the paper consists of the research done to evaluate the effectiveness of the Communicative Language Teaching approach. The results of the research show that it is more effective than the Grammar-Translational approach when teaching vocabulary to children. Research also revealed that bilingual children make more mistakes when vocabulary is taught using the Grammar-Translational approach. The author suggests further investigations to be done exactly in the field of bilingual children learning strategies.
Key words: teaching strategies, teaching children, early language learning, classroom research.