Mācību grāmatā "New English File" tekstos iekļautā vārdu krājuma apguves veidi
Autor
Seļivanova, Jevgeņija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Baiža, Ilze
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba mērķis ir izpētīt paņēmienus, kuri veicina studentu vārdu krājuma bagātināšanu ar mācību grāmatu palīdzību. Pētījuma ietvaros tika veikta situācijas analīze kombinācijā ar mijiedarbības analīzi. Situācijas analīzes mērķis bija izveidot dažādus vingrinājumus, un pielietot tos nodarbības ietvaros, ņemot par pamatu mācību grāmatu. Darbā arī tika analizēta studentu savstarpējā iedarbība konkrētas tēmas kontekstā, ņemot vērā jauno vārdu pielietojumu. Izstrādāto uzdevumu analīze parādīja, ka uzdevumi, kuros iekļauti jauni vārdi no mācību grāmatas, palīdz studentiem apgūt jaunu leksiku un sākt to pielietot sarunā. Līdz ar to var secināt, ka mācību grāmatas teksti kombinācijā ar pareizi izvēlētiem uzdevumiem veicina jaunu vārdu apgūšanu, ka arī atvieglo to nostiprināšanu. The purpose of the research is to investigate the ways that facilitate learners to enrich vocabulary through course book texts. Case study in combination with interaction analysis was implemented in the research. The aim of the case study was to design different tasks on the basis of course book texts and apply these tasks in the classroom. Learners’ interaction on a particular topic has been analysed with respect to new vocabulary usage. The analysis of the designed tasks showed that activities containing new words from course book texts help learners to acquire new vocabulary and start using it in a conversation, thus it can be concluded that course book texts and effectively selected activities can be powerful activators of learners’ new vocabulary and also facilitate its acquisition.