• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lomu spēles kā komunikatīvās kompetences attīstīšanas līdzeklis angļu valodas stundās vidusskolā

Thumbnail
View/Open
306-39303-Batura_Svetlana_SB11124.pdf (1.715Mb)
Author
Batura, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Liepiņa, Dace
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā pētīts lomu spēles pielietojums skolēnu komunikatīvās kompetences attīstīšanai vidusskolas līmenī. Teorētiskajā daļā iztirzātas un analizētas komunikatīvās valodas apmācības metodes no komunikatīvās perspektīvas viedokļa, īpaši akcentējot lomu spēļu apmācības paņēmienu. Praktiskajā daļā detalizēti aprakstīts gadījuma pētījums, aptaujas, izmēģinājuma pētījums, kā arī lomu spēles ieviešana mācību procesā. Secinājumi balstīti uz pirms-testēšanas un pēc-testēšanas rezultātu salīdzinošo analīzi. Lomu spēles pielietojums labvēlīgi ietekmē apmācāmo komunikatīvo prasmju attīstību. Atslēgas vārdi: lomu spēles, komunikatīvā valodas apmācība, komunikatīvā kompetence, vidusskolas līmeņa studenti.
 
The present Master Thesis investigates an application of role-plays by means of developing learners’ communicative competence at secondary level. The theoretical part discusses and analyzes theories on the communicative language teaching method from the point of view of communicative perspective, with a particular focus on the role-play teaching technique. The practical part consists of a detailed analysis of surveys, a pilot research, and implementation of the role-plays in the study process. The conclusions are drawn on the comparative analysis of pre-testing and post-testing procedures findings. The application of role-plays showed a positive effect on learners’ communicative performance. Key-words: role-plays, communicative language teaching, communicative competence, secondary school level students.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20246
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV