Studentu loma interaktīvā, domāšanu veicinošā valodas studiju procesā
Author
Osipova, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Kramiņa, Ingrīda
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Aizstāvēšanai sagatavotā bakalaura darba tēma ir: `Studentu loma interaktīvā, domāšanu
veicinošā, studiju procesā`. Darba autora tēmas izvēli noteica vēlme ņemt aktīvu dalību mācību
procesā, cītīgi vērot un noteikt studentu lomu šajā mācību procesā.
Bakalaura darba mērķis ir atklāt interaktīvo aktivitāšu efektivitāti un vērot studentu dalību
lekcijās: kurām aktivitātēm viņi dod priekšroku un kā viņi var ietekmēt savu studiju procesu.
Lai iegūtu pētījumam nepieciešamos datus, Moderno Valodu fakultātē tika veikta mäcību
procesa kā situācijas izpēte. Tika izstrādātas un studentiem izdalītas aptaujas anketas. Ar anketu
palīdzību tika analizēta grupas savstarpējā mijiedarbība un tās teorētiskais pamatojums, studentu
motivācija, kā arī dažādas cita veida aktivitātes. Aptaujas anketu analīzes rezultāti tiek apskatīti
šī darba empīriskajā daļā. Teorētiskais pamatojums, , kas atspoguļots darba teorētiskajā daļā, ir
balstīts uz bakalaura tēmai atbilstošās teorētiskās literatūras izpēti, aptverot arī `Daudzpusīgo
Spēju` teoriju.
Pētījumu rezultāti pierāda, ka studenti spēj ietekmēt savu mācību procesu, ar nosacījumu,
ja viņi paši ņem tajā aktīvu dalību. Tajā pat laikā aptaujas anketu rezultāti parāda, ka lielākā daļa
studentu nelabprāt uzdod jautājumus, ne arī atbild uz tiem, jo viņi ir vai nu pārak kautrīgi, vai arī
baidās runāt svešvalodā auditorijas priekšā.
Atslēgas vārdi: svešvaloda, interaktīvais domāšanas veicināšanas studiju process, studentu
loma mācību procesā, studenti kā aktīvi studiju procesa dalībnieki. The theme of the Bachelor Paper is: Students' Role in an Interactive, Thought-Provoking
Study Process. The choice of the theme has been determined by the author of the paper in order
to become an active participant in a study process, observe the lessons more carefully and
identify the students' role in the learning process.
The aim of the present BA Thesis is to explore the effectiveness of interactive activities
and to find out how students participate during the lessons, which activities they prefer and how
they can influence their studies.
In order to collect the research data, a case study was performed at the Faculty of Modern
Languages. During the research several questionnaires were designed and distributed among the
students. The theoretical background of classroom interaction, students’ motivation and other
kinds of activities has been analyzed. An analysis of the questionnaires is included in the
empirical part of the paper. The theoretical background is based on research of relevant literature
on interactive studies, Multiple Intelligences and different kind of activities which provide an
interactive study process.
The results of the research show that students can influence their study process, on the
condition that they become active participants of the process. However, the result of the
questionnaires shows that the majority of students like neither to ask questions, nor to give
answers, as they are either shy or afraid to speak in the foreign language in front of others.
Key words: foreign language, interactive thought- provoking study process, students’
role in the study process, students as active participants.