Show simple item record

dc.contributor.advisorLanger, Sandra Johannaen_US
dc.contributor.authorRiekstiņa, Elīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:38:13Z
dc.date.available2015-03-24T07:38:13Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other40981en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20262
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir publiskā komunikācija Vācijā un Latvijā pēdējās finanšu krīzes laikā. Tēmas izpētē tiek aplūkoti socioloģiskie aspekti no sociālās komunikācijas teorijas, analīzes pamatā ir Niklasa Lūmana uzticības koncepts. Darbā tiek pētīts, cik bieži Lūmana teorijas elementi ir novērojami Vācijas Centrālās bankas un Latvijas Bankas prezidentu runās un kā tie tiek pielietoti 2008. gada finanšu krīzes laikā. Pētījuma rezultāti parāda, ka gan Latvijas, gan Vācijas banku prezidenti savās runās pielieto visus uzticības radīšanai nepieciešamos kritērijus, tomēr tie tiek pielietoti atbilstoši katras valsts ekonomiskajai situācijai un pieredzei. Noslēgumā tika secināts, ka veiksmīgai problēmu pārvarēšanai un ekonomiskās izaugsmes nodrošināšanai ir nepieciešama sabiedrības uzticēšanās, bet katra valsts, pat katra institūcija, izvēlas savu pieeju tās radīšanai. Atslēgas vārdi: publiskā komunikācija, uzticības koncepts, 2008. gada finanšu krīze, banku sistēma, Vācija, Latvijaen_US
dc.description.abstractThe topic of this bachelor thesis is the public communication in Germany and Latvia during the last financial crisis. For the overview of this research have been used the sociological aspects of the social communication theory. The basis of the analysis is the Niklas Luhmann’s concept of trust. It is studied how often the elements of Luhmann’s theory appear in the president’s of the Bank of Latvia and president’s of the Deutsche Bundesbank speech and how they are used in the time of the financial crisis 2008. The study shows that bank presidents in Latvia and Germany in their speeches use all criteria of the creation of the trust, however, they are applied according to the situation and experience in each of the involved countries. In the end were concluded that the trust of a society is necessary for a successful overcoming of problems and for a provision of an economic development, but each country, even each institution, chooses the most suitable approach to create it. Keywords: public communication, concept of trust, financial crisis 2008, banking system, Germany, Latviaen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleVācijas un Latvijas publiskās komunikācijas salīdzinājums 2008. gada finanšu krīzes sākumā. Niklasa Lūmana uzticības konceptsen_US
dc.title.alternativeComparison of the Public Communication in Germany and Latvia in the Beginning of the Financial Crisis 2008 with a Special Emphasis on the Niklas Luhmann’s Concept of Trusten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record