Uz saturu un uzdevumiem balstītas pieejas biznesa administrācijas maģistra studiju studentu profesionālās biznesa valodas kompetences attīstīšanai
Autor
To, Thuc
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Liepiņa, Dace
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šajā darbā tiek iztirzāta studentu biznesa angļu valodas kompetences attīstība, balstoties uz saturu un uzdevumiem balstītu pieeju mācību procesam, kā arī uz biznesa situāciju modelēšanas paņēmienu izmantošanu. Šī darba mērķis ir parādīt, ka pieaugušo biznesa angļu valodas kompetence var tikt pietiekoši attīstīta lai apmierinātu biznesa vajadzības Latvijā, ja biznesa situāciju modelēšana ir izvērsta ar atbilstošiem uzdevumiem un autentisku saturu. Darba gaitā tika pielietotas dažādas teorētiskās un praktiskās izpētes metodes, ieskaitot apkopojošu teorijas analīzi, praktisku situāciju modelēšanas pielietojumu, aptaujas, intervijas un novērojumus, lai pētītu darba mērķauditorijas - Rīgas Biznesa skolas Angļu valodas centra studentus un viņu biznesa angļu valodas kompetences attīstību.
Balstoties uz šī pētījuma rezultātiem, mēs varam secināt, ka prasmīgi izveidotam apmācību kursam vajadzētu iekļaut atbilstošus uzdevumus un autentisku biznesa saturu, kas balstītos uz biznesa situāciju modelēšanu un iesaistītu studentus sarunu risināšanā par vārdu ( terminu) jēgu. Tika konstatēts, ka šie studenti pēc piedalīšanās šī pētījuma pilotprojektā varēja sasniegt atbilstošu līmeni un pielietot jauniegūtās prasmes un kompetences sava profesionālā konteksta ietvaros. This paper discusses the development of learners’ business English language competence through task and content-based learning within a business case studies framework. The purpose of this research is to show that the adult learners’ business language competence can be developed sufficiently to meet the demands of the Latvian business context if the business case studies framework is deployed with supporting tasks and authentic content.
For the purposes of this study, a variety of theoretical and empirical research methods including a summative analysis of the theory, pilot study, questionnaires, interviews, and observation were employed in subject of the study- the development of business language competence of adults at the English Language Centre at Riga Business School.
Based on the results of this research, we can reasonably conclude that a well-designed course should include appropriate tasks and authentic business content embedded in a business case studies framework engaging the adults in negotiation of meaning, a process which invokes their peculiarities into the foreign language learning process. These adults were found to be able to meet the requirements and utilise the newly learned skills and competencies appropriately in their professional context after participation in the pilot study of this research.