Show simple item record

dc.contributor.advisorMozere, Rasmaen_US
dc.contributor.authorJakštene, Žannaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:38:20Z
dc.date.available2015-03-24T07:38:20Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other6380en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20318
dc.description.abstractŠī pētnieciskā darba mērķis ir izpētīt spēļu efektivitāti apgūstamo vārdu atkārtošanai un nostiprināšanai. Lai noskaidrotu vārdu spēļu izmantošanas iespējas svešvalodu mācību stundā, tika veikta šai tēmai veltītās teorētiskās literatūras izpēte, kā arī gūtās idejas pielietotas praksē. Pētījuma veikšanai autore ir analizējusi K.S.Folse, W.R.Lee, J.Morgan & M.Rinvolucri, J.S.P.Nation, J.Rubin & I. Thompson, S. Thornbury, A.Uberman, P.Ur un citu autoru darbus. Angļu valodas skolotāji tika intervēti, lai noskaidrotu, kāda ir pedagogu attieksme pret vārdu spēļu izmantošanu stundās, un kādas spēles viņi labprāt izmanto savā darbā. Pamatojoties uz autoru ieteikumiem un paustajām idejām autore iekļāva vārdu spēles astotās klases stundu darbā, kā arī pārbaudīja skolēnu pašu veidoto vārdu spēļu efektivitāti Rīgas 69. vidusskolas sestajā un septītajā klasēs. Autore noskaidroja, ka skolēniem, atkārtojot apgūstamos vārdus un izmantojot spēles, pārbaudes darbos ir labāki rezultāti nekā skolēniem, kuri vārdu atkārtošanai izmanto citus paņēmienus. Autore arī ir noskaidrojusi, ka skolēnu iesaistīšana klasesbiedriem paredzēto vārdu spēļu izveidē sniedz iespēju nostiprināt vārdu krājumu aizraujošā veidā. Nobeigumā autore uzsver, ka spēles ir noderīgs un efektīvs līdzeklis, kas būtu izmantojams stundās, kas veltītas vārdu krājuma paplašināšanai un nostiprināšanai. Tas ir viens no veidiem, kā padarīt stundas aizraujošākas, interesantākas un efektīvākas.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research was to investigate the usefulness of games for vocabulary revision and consolidation by studying theoretical sources concerning this question and applying the acquired ideas in practice, in order to see if vocabulary games can findimplementation in foreign language classes. In order to do research the author studied theoretical literature of the following authors: K.S.Folse, W.R.Lee, J.Morgan & M.Rinvolucri, J.S.P.Nation, J.Rubin & I. Thompson, S. Thornbury, A.Uberman, P.Ur and others. The English language teachers were interviewed to find out their attention to vocabulary games in class and what vocabulary games they prefered. Based on the ideas and suggestions expressed by different authorities the author has incorporated vocabulary games in the 8th form and piloted the activity of producing vocabulary games by students in the 6th and 7th forms of Riga Secondary School No69. The author has found that the students revising target vocabulary through games in general had better results in the test than the students revising the same items in other ways. The author has also found that involving students into the process of creating vocabulary games for their classmates gives students the possibility to consolidate previous vocabulary knowledge in a challenging way. In summary, the research proved that games were useful and effective tools that should be applied in vocabulary classes. Vocabulary game is a way to make the lessons more interesting, enjoyable and effective.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleLeksiskās kompetences attīstīšana ar spēles palīdzībuen_US
dc.title.alternativeDeveloping Vocabulary Competence through Gamesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record