Psihosociālo risku ietekme uz nodarbinātajiem izglītības iestādē. Preventīvie pasākumi
Author
Reine, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Roja, Ženija
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs,, Psihosociālo risku ietekme uz izglītības nozarē strādājošajiem. Preventīvie pasākumi” izstrādāts ar mērķi analizēt psihosociālos riskus Latvijas izglītības sistēmā kopumā un to ietekmi uz pedagoga arodveselību un darbaspējām.Darbā apkopota informācija un dažādu autoru teorētiskās nostādnes par psihosociālajiem riskiem, pētīta stresa ietekme uz cilvēka veselību un darba kvalitāti.Maģistra darba praktiskajā daļā tiek veikta Rīgas Centra sākumskolas pedagogu kolektīva darba vides risku noteikšana ar Somijas piecu baļļu matricas palīdzību, pedagogu kolektīva vērojums, anketēšana un intervijas.Pētījums apliecina, ka psihosociālo risku ietekme uz izglītības nozarē strādājošajiem ir ļoti nozīmīga. Mainoties prasībām izglītības sistēmā strādājošajiem, palielinoties konkurencei darba tirgū, šo risku ietekme palielinās. Psihosociālo risku ietekme uz pedagogu vērojama gan saskarsmē ar izglītojamiem, gan skolas administrāciju un skolēnu vecākiem. Master paper „The influence of psychosocial risks on educational workers. Preventive activities.” The aim of master paper is to analyse the psychosocial risks in Latvian educational system and their influence on occupational health and capacity for work.There has been summed up information and theoretical viewpoints of several authors about psychosocial risks, explored the influence of stress on people’s health and quality of work.Practical part includes defining risks of environment in work for teachers in Riga Centre Primary School using Finland matrix of five levels. There have been used such methods as watching of teachers, questionnaire and interviewing.The research assures the influence of psychosocial risks on teachers is important. This influence increases by changing standards in educational system and increasing of labour market.The psychosocial risks influence teachers both ways: communicating with pupils and communicating with school...