Problēmas angļu valodas mutvārdu mijiedarbības mācīšanā pieaugušajiem
Author
Ezergaile, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Šī bakalaura darba ietvaros tiek pētīts mutvārdu mijiedarbības kā svešvalodas mācīšanā pieaugušajiem, kuru zināšanas atbilst B1 līmenim. Tā kā trūkst pētījumu par prosodiju un šī tēma mūsdienās ir aktuāla, galvenais uzsvars pētījumā tiek likts uz runas mijiedarbības apguvi. Šis darbs ir sadalīts teorētiskajā un praktiskajā daļā. Teorētiskā daļa satur daudzu valodnieku un ekspertu teorijas par mijiedarbības stratēģijām angļu valodas mācīšanas jomā tiem, kam kā otrā svešvalodā. Praktiskā daļa piedāvā situatīvo pētījumu par mācību grāmatu New Headway Student’s Book, kurā tiek analizēts tas, cik lielā mērā grāmatā tiek iekļauti mutvārdu mijiedarbības uzdevumi (ieskaitot prosodijas apguvi). Tiek iepazīstināts ar galvenām problēmām, kas radās pētījuma gaitā un piedāvāti pētījuma dati. Nobeigumā ir doti praktiski ieteikumi par to, kā uzlabot studentu mutvārdu mijiedarbības prasmes. Šis pētījums ir svarīgs, jo tiek pierādīta nesakritība starp runas teoriju un praksi. Bakalaura darbs sastāv no ievada, teorētiskās un praktiskās daļas (rekomendācijas un iegūtie dati), nobeiguma, tēzēm un atsaucēm, kā arī tiek sniegti ieteikumi turpmākai pētniecībai.
Atslēgas vārdi: mutvārdu mijiedarbības mācīšana, prosodija, intonācija, ritms, mācību grāmatas analīze. The bachelor thesis focuses on research of teaching English spoken interaction skills to EFL adults at the intermediate B1 level. The major concern of the research is suprasegmentals due to the lack of research in to the field and the paramount importance in teaching speaking. The paper is arranged into a theoretical and practical part. The theoretical part of this paper contains debates of numerous teaching authorities, linguists, and experts on interaction strategies in English as Foreign Language teaching (EFL) field. The practical part presents a case study of the New Headway Student’s Book where all the angles of spoken interaction are analyzed, including prosody. The analysis of the data and findings are presented and conclusions drawn. The conclusion of the paper provides practical recommendations how to improve adult students’ spoken interaction skills. The present research is important because the clash between theory and practice is discovered. The study provides directions for further research. The bachelor thesis is composed of an introduction, theoretical and practical parts (data analysis and findings), conclusion (recommendations and suggestions), theses, and the list of references.
Key words: teaching spoken interaction, prosody, intonation, rhythm, textbook analysis.