Show simple item record

dc.contributor.advisorKalnbērziņa, Vitaen_US
dc.contributor.authorKomova, Svetlanaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:02:45Z
dc.date.available2015-03-24T08:02:45Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21711en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22050
dc.description.abstractAr sociāla multilingualisma un individuāla plurilingualisma paplašināšanos, kodu maiņa (KM) kļūst plaši izplatīta un saņem lielu ievērību akadēmiskajos rakstos. Mūsdienās KM tiek uztverta kā iemaņa, vērtīgs bilingvālās prasmes indekss. KM ir iekļauta arī svešvalodu apmācības praksē kā komunikatīvā stratēģija. Tomēr, ar šo KM pielietojums klases kontekstā neierobežojas. Nesen KM paveids, tā saucamā kodu jaukšana (KJ), tika izvirzīts kā paņēmiens vārdu krājuma mācīšanai. Pašreizēja darba mērķis ir novērtēt šī paņēmiena efektivitāti, ja to pielieto mutiskā specializētā vārdu krājuma mācīšanai profesionāļiem. Lai to panāktu, darbības pētījuma metode, balstīta uz kvantitatīvajiem pierādījumiem, tika pielietota angļu valodas mašīnbūves profesionāļiem kursa ietvaros. Pētījuma rezultātā empīriskie pierādījumi pierādīja KJ paņēmiena efektivitāti. Pamatojoties uz augstāk minēto, tieka secināts ka KJ ir iekļaujama vārdu krājuma mācīšanas noderīgo paņēmienu sarakstā. Atslēgvārdi: svešvalodu vārdu krājuma mācīšana, kodu maiņa, kodu jaukšana, angļu valodas zināšanas speciālajā terminoloģijā, darbības pētījums, kvantitatīvi pierādījumi.en_US
dc.description.abstractWith the expansion of societal multilingualism and individual plurilingualism, code-switching (CS) becomes increasingly wide-spread and receives greater prominence in scholarly writings. Nowadays CS is regarded as a skill, a valuable asset, an index of bilingual proficiency. CS has also entered foreign language teaching practice as a communicative strategy. However, application of CS in the classroom context is not limited only to such use of CS. Recently a type of CS called code-mixing (CM) was proposed as a technique for teaching vocabulary. The aim of the current paper is to evaluate the effectiveness of this technique if applied to teaching oral vocabulary to professionals. To achieve it action research based on quantitative evidence was conducted within English-for-mechanical-engineering course. As a result of the study, empirical evidence of CM being an effective technique was found. On the basis on the above mentioned CM is to be included in the list of useful vocabulary teaching techniques. Key words: foreign language vocabulary teaching, code-switching, code-mixing, ESP, action research, quantitative evidence.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleKoda jaukšana kā paņēmiens vārdu krājuma mācīšanai profesionāļiemen_US
dc.title.alternativeCode-Mixing as a Technique for Teaching Vocabulary to Professionalsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record