Show simple item record

dc.contributor.advisorRadzobe, Silvijaen_US
dc.contributor.authorKlīvere, Annaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:02:48Z
dc.date.available2015-03-24T08:02:48Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other22884en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22071
dc.description.abstractMaģistra darbs “Ceturtās sienas” dekonstruēšanas paņēmieni un tipi mūsdienu latviešu teātrī pievēršas vienai no svarīgākajām tradicionālā teātra konvencijām - “ceturtajai sienai” un tās dekonstruēšanas praksei mūsdienu latviešu teātrī. Darbā pētīta “ceturtās sienas” vēsturiskā izcelsme, īpaši pievēršoties Andrē Antuāna Brīvā teātra un Konstantīna Staņislavska un Vladimira Ņemiroviča-Dančenko Maskavas Dailes teātra praksei. No latviešu teātra iestudējumiem analīzei izvēlētas atsevišķas pēdējo divu sezonu izrādes, kuras auglīgi polemizē ar “ceturtās sienas” jeb ilūzijas teātri – Oblomovs un Oņegins. Komentāri Alvja Hermaņa režijā un Noziegums/Sods Māras Ķimeles režijā Jaunajā Rīgas teātrī, Visi mani prezidenti un Leģionāri attiecīgi Dirty Deal Teatro un Ģertrūdes ielas teātrī Valtera Sīļa režijā un Hamlets Reiņa Suhanova režijā Latvijas Nacionālajā teātrī. Šajās izrādēs lietotie “ceturtās sienas” dekonstruēšanas paņēmieni iedalīti trīs tipos atkarībā no to lietošanas mērķa un izcelsmes – episkajam teātrim raksturīgie paņēmieni, postdramatiskajam teātrim raksturīgie paņēmieni un paņēmieni, kas dekonstruē “ceturto sienu” ilūzijas ietvaros. Atslēgvārdi – “ceturtā siena”, “ceturtās sienas” dekontruēšana, ilūzijas teātris, dramatiskais teātris, postdramatiskais teātris, episkais teātris.en_US
dc.description.abstractThe master paper Techniques and Types of Deconstructing "the Fourth Wall" in Contemporary Latvian Theatre looks at one of the most important conventions of traditional theatre - “the fourth wall” and the practice of its deconstruction in contemporary Latvian theatre. The historical origin of “the Fourth Wall” has been examined focusing on André Antoine’s Théâtre Libre and the practice of Constantin Stanislavski and Vladimir Nemirovich-Danchenko in Moscow Art Theatre. Various productions of the last two seasons in the theatres of Latvia that fruitfully dispute with the theatre of "the fourth wall" or the theatre of illusion have been chosen for analysis – Oblomov and Onegin. Commentary directed by Alvis Hermanis, Crime/Punishment directed by Mara Kimele in New Riga Theatre as well as All my Presidents and Legionary directed by Valters Silis in Dirty Deal Teatro and Gertrude’s Street Theatre and Hamlet directed by Reinis Suhanovs in Latvian National Theatre. The techniques of deconstruction of “the Fourth Wall” used in these productions have been divided in three types depending on the aim of use and origin - the methods of the epic theatre, the methods of the post-dramatic theatre and the methods of deconstruction of “the fourth wall” within illusion. Keywords – “the fourth wall”, deconstruction of “the fourth wall”, illusionist theatre, dramatic theatre, postdramatic theatre, epic theatre.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.title„Ceturtās sienas” dekonstruēšanas paņēmieni un tipi mūsdienu latviešu teātrīen_US
dc.title.alternativeTechniques and Types of Deconstructing „the Fourth Wall” in Contemporary Latvian Theatreen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record