• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Angļu valodas vārdu krājuma mācīšana , izmantojot repa mūziku

Thumbnail
View/Open
306-24251-Manzura_Dmitrijs_dm05030.pdf (279.0Kb)
Author
Manžura, Dmitrijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī pētījuma tēma ir “Angļu valodas vārdu krājuma mācīšana, izmantojot repa mūziku”. Atšķirībā no citiem mūzikas žanriem, repa priekšrocība angļu valodas mācīšanā ir tā līdzība dabiskai runai, tādējādi nodrošinot dabisko izrunu un ritmu. Šī darba mērķis ir novērtēt repa mūzikas efektivitāti angļu valodas vārdu krājuma mācīšanā. Metodes, kas tika izmantotas šajā pētījumā ir literatūras pārskats, situācijas izpēte ar nodarbību vadīšanu un testēšanu. Rezultāti rāda, ka skolēni nenozīmīgi uzlaboja savu angļu valodas vārdu krājumu, ko var paskaidrot ar nepietiekošu vārdu krājuma praksi situācijas izpētes īsā laika garumā. Tomēr, izmantotas angļu valodas mācīšanas pieejas (naturālā pieeja un leksiskā pieeja) atbalsta repa pielietošanu mācīšanas procesā. Atslēgas vārdi: otrās valodas apguve, vārdu krājums, situācijas izpēte, repa mūzika, testēšana.
 
The topic of the present research is ‘Teaching English Vocabulary using Rap Music’. In distinction from other musical genres, rap’s advantage in teaching English language is its similarity to natural speech, thus providing natural pronunciation and rhythm. The purpose of the paper is to evaluate the efficacy of rap music upon English vocabulary teaching. The methods used in the research are literature review, case study with pilot teaching and testing. The results show that students insignificantly improved their English vocabulary that can be explained by insufficient practice of vocabulary within a short time span of the case study. However, the chosen English teaching approaches (the Natural Approach and the Lexical Approach) support application of rap in a teaching process. Key words: second language acquisition, vocabulary, case study, rap music, testing.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22088
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV