• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dziesmu melodijas un dziesmu vārdi angļu valodas apguvē

Thumbnail
View/Open
306-31028-Ivars_Ozols_AngF_990283.pdf (369.4Kb)
Author
Ozols, Ivars
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Liepiņa, Dace
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
The goal of the present Master paper is to analyze whether the implementation of music and lyrics facilitates the development of listening comprehension skills if the musical material is chosen taking in consideration learners’ needs and interests, their proficiency level and is presented with a gradually increasing degree of complexity of the presented material. The theme of the paper is important as the results of national centralized examinations show that the lowest scores are received in the listening part, thus the ways how teachers teach listening skills are to be improved and altered. Chapter 1 discusses the students’ needs analysis, the EFL curriculum for secondary schools and the Common European Framework. Chapter 2 looks at the communication theories and the importance of developed listening skills. Chapter 3 focuses on the theory on listening skills and stages of listening activities as well as examines the common viewpoints of the implementation of songs and lyrics in the development of listening skills. Chapter 4 deals with the analysis of the piloted lessons and gives relevant suggestions to language teachers, evaluation of the listening activities in secondary English course books.
 
Maģistra darba mērķis ir analizēt, vai dziesmu un dziesmu vārdu izmantošana, ņemot vērā skolēnu intereses un vajadzības, zināšanu līmeni un pakāpenisku sarežģītības pakāpes palielināšanu, uzlabo klausīšanās prasmju attīstību. Maģistra darba tēma ir svarīga, jo valsts eksāmenu rezultāti klausīšanās daļā ir neapmierinoši zemi, salīdzinot ar pārējām trim valsts eksāmena daļām. Tātad klausīšanās prasmju attīstīšanas metodes būtu jāmaina. Darba pirmajā nodaļā analizēti skolēnu un skolotāju aptauju rezultāti, angļu valodas vidusskolas ieteicamā programma un Eiropas Savienības kopējās nostādnes svešvalodas apguves procesā. Darba otrajā nodaļā apskatītas sazināšanās teorijas un izskaidrota attīstītu klausīšanās prasmju nozīme. Darba trešajā nodaļā analizēts teorētiskais materiāls par klausīšanās prasmju attīstīšanu, kā arī apskatīti uzskati par dziesmu un dziesmu vārdu izmantošanu klausīšanās prasmju attīstīšanā. Ceturtajā nodaļā vērtēts eksperimentālo stundu darbs, piedāvāti saistoši ieteikumi valodu skolotājiem, kā arī analizēti trīs angļu valodas mācību grāmatu klausīšanās uzdevumi.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22136
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV