• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzdevumos balstīta mācīšanās īstenošana pamatskolā

Thumbnail
View/Open
306-34969-Salina_Liva_ls09142.pdf (3.422Mb)
Author
Saliņa, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Solveiga
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs “Uzdevumos balstīta mācīšanās īstenošana pamatskolā” ir veltīts valodu mācību metodei, kas ir saistīta ar dažādu uzdevumu pildīšanu, kas attīsta valodas prasmes. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt labākos veidus un līdzekļus, kā uzlabot pamatskolas skolēnu runas prasmes, izmantojot uzdevumos balstīto mācīšanās metodi. Tika izmantotas divu veidu pētījuma metodes: teorētiskā un empīriskā: gadījuma izpēte. Darba autore pielietoja uzdevumos balstīto mācīšanās metodi īsā eksperimentālās mācīšanās kursā trīs mācību stundās,palīdzot 7. klases skolēniem apgūt tēmu "Ģērbšanās stils un iepirkšanās apģērbu veikalā" Skolēnu prezentācijas parādīja, ka minēto metodi var veiksmīgi izmantot, lai uzlabotu skolēnu runas prasmes un bagātinātu vārdu krājumu. Atslēgas vārdi:, runas prasmes, komunikatīvā valodas mācīšanās metode,uz uzdevumiem balstītā mācīšanās, uzdevums,3 posmu uzdevumu cikls.
 
The Bachelor Paper “Implementing Task-based Learning in Basic School” is devoted to the discussion of a language teaching method, which is based on different tasks to develop the learners' four skills. The goal of this Bachelor Thesis is to investigate the best ways and means how to facilitate basic school learners' speaking skills by means of Task-Based Language Teaching (TBLT) and Task-Based Language Learning ( TBLL). The research methods used in this study are theoretical and empirical (a case study). The author used the Task-based Language Learning method in a short pilot study in the course of three lessons, helping seventh grade students learn the topic "Style and Shopping for Clothes" The students' presentations showed that the method can be successfully used to improve students' speaking skills and to enrich their vocabulary. Keywords: speaking skills, communicative language teaching (CLT), the Task-based Language Learning, a task, 3-stage task cycle.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22179
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV