Show simple item record

dc.contributor.advisorCigankova, Nataļjaen_US
dc.contributor.authorElksne, Mairaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:03:06Z
dc.date.available2015-03-24T08:03:06Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other38950en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22217
dc.description.abstractBakalaura darbā aprakstīti vērtējošo papildinājumu lietojuma zinātnisko grāmatu recenzijās pētījuma rezultāti, vadoties pēc Martina (2000) izstrādātās vērtēšanas teorijas. Darba teorētiskā daļa ir bastīta uz Martina un Vaita (2005), Martina (2000), Halideja (1994) kā arī Blora un Bloras (2004) darbiem. Darba mērķis bija uzskaitīt un norādīt visbiežāk leksiskos valodas līdzekļus, kas funkcionē kā vērtējošie papildinājumi, pētot zinātnisko grāmatu recenzijas dažādās lingvistikas nozarēs. Pielietotā pētniecības metode ir korpusa lingvistikas pētniecības metode. Iegūtie dati liecina, ka pozitīvi vērtējošo papildinājumu skaits ir trīs reizes augstāks nekā negatīvo. Turklāt dažādās lingvistikas nozarēs tiek izmantoti līdzīgi leksikas līdzekļi, lai paustu vērtējumu. Atslēgas vārdi: vērtējošā teorija; vērtējošie papildinājumi; priekšmeta papildinājumi; intensīvie papildinājumi; grāmatu recenzijasen_US
dc.description.abstractThe present BA thesis describes the results of the research into the use of evaluative Complements in academic book reviews which were examined following Martin’s (2000) theory of appraisal. The background of the research has been based mainly on the works of Martin and White (2005), Martin (2000), Hyland (2000), Halliday (1994) and Bloor and Bloor (2004). The goal of the research was to enumerate and point out the most common lexical means functioning as evaluative Complements by analysing academic book reviews in different branches of linguistics. The research method used was corpus-linguistic research method. The obtained data indicate that the use of positive evaluative Complements in academic book reviews is three times higher than that of the negative ones. Moreover, different linguistic branches share similar lexical means of expressing evaluation. Key words: appraisal theory; evaluative Complements; object Complements; intensive Complements, book reviewsen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleSistēmiski funkcionālo vērtējošo papildinājumu lietojums zinātnisko grāmatu recenzijāsen_US
dc.title.alternativeSystemic Functional Evaluative Complements in Academic Book Reviewsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record