Laikrakstu virsrakstos izmantotās kultūras atsauces
Author
Stelpe, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Baiža, Ilze
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs atspoguļo kultūras atsauču lietojumu avīžu virsrakstos. Darbā ir sešas nodaļas. Pirmā nodaļa sniedz pārskatu par kultūras, aisberga kultūras modeļa, kultūras apziņas, kā arī populārās kultūras un kultūras atsauču jēdzieniem. Otrajā nodaļā tuvāk aplūkots starpkultūras kompetences jēdziens , kā arī pētīta tā nozīme svešvalodas mācību procesā. Trešajā nodaļā tiek apskatītas problēmas, kas rodas kultūras zināšanu trūkuma gadījumā. Ceturtajā nodaļā sniegts skaidrojums par diskursa jēdzienu, raksturīgākajām mediju diskursa īpašībām, kā arī par avīzes lomu masu mediju jomā. Piektajā nodaļā izklāstītas valodas un kultūras attiecības, pētīta angļu valodas kā svešvalodas mācīšana, kā arī kultūras apziņa angļu valodas kā svešvalodas mācību nodarbībā. Sestajā nodaļā aprakstīti pētījuma rezultāti. Bakalaura darba mērķis ir pierādīt, ka ar kultūru saistītu avīžu rakstu lasīšana palīdz uzlabot angļu valodas kā svešvalodas prasmi. Rezultāti ļauj secināt, ka studenti lasa ar kultūru saistītus avīžu rakstus un ka ar kultūru saistītu avīžu rakstu lasīšana palīdz uzlabot angļu valodas prasmi. The bachelor thesis reflects the use of cultural references in newspaper headlines. The thesis consists of six chapters. Chapter I present an overview of the concept of culture, the iceberg model of culture and cultural awareness, as well as popular culture and cultural references. Chapter II gives a brief insight into the concept of intercultural competence and investigates its significance into foreign language teaching and learning. Chapter III presents the discussion on problems that are caused by lack of sufficient cultural knowledge. Chapter IV explains the concept of discourse and the peculiarities of media discourse, as well as newspapers in the field of mass media. Chapter V focuses on language and culture, teaching English as a foreign language and cultural awareness in EFL classroom. Chapter VI presents the research findings. The main goal of the bachelor thesis is to prove that reading culture related newspaper articles helps to improve EFL learners’ language proficiency. The research has led to the conclusion that students read culture related newspaper articles and it helps to improve their language proficiency.