Show simple item record

dc.contributor.advisorApse, Vinetaen_US
dc.contributor.authorTomaša, Ievaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:03:13Z
dc.date.available2015-03-24T08:03:13Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other43192en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22282
dc.description.abstractBieži valodas lietotāji konstatē nepieciešamību nosaukt jaunu parādību vai objektu, aprakstīt jaunu procesu vai aizvietot kādu terminu ar jaunu, precīzāku vārdu. Tā rezultātā tiek veidoti jauni vārdi, proti, jaunvārdi. Pašlaik interneta attīstības un jauno sociālo mediju rašanās rezultātā jaunvārdi tiek darināti un lietoti biežāk, kā arī lielāka sabiedrības daļa tos pieņem daudz ātrāk. Tāpēc šī darba mērķis ir izpētīt jaunvārdu lietojumu finanšu ziņu emuārā Zerohedge. Darba uzdevums bija identificēt jaunvārdus, analizēt to uzbūvi un nozīmi un izskaidrot to galvenās funkcijas konkrētajā emuārā. Lai sasniegtu izvirzīto uzdevumu, sekojošas pētījuma metodes tika izvēlētas: kvalitatīvais pētījums, tas ir, literatūras apskats un diskursa analīze un kvantitatīvais pētījums - jaunvārdu biežuma analīze. Jaunvārdu lietojuma finanšu emuārā Zerohedge kvalitatīvās analīzes rezultātā bija iespējams secināt, ka jaunvārdi tiek bieži izmantoti, lai padarītu rakstus izteiksmīgākus, samazinātu to apmēru un nosauktu jaunus finanšu vai ekonomikas procesus, situācijas, notikumus vai produktus. Visbiežāk lietotā jaunvārdu darināšanas metode izvēlētajos rakstos bija vārdu sapludināšana.en_US
dc.description.abstractFrequently language users recognize the need to name a new object or concept, describe a new process or replace some terms with new, more precise ones. As a result, new words are formed, known as neologisms. Now due to the development of the Internet and the emergence of new social media platforms, neologisms are created and used more often and become accepted by a wider audience. Therefore, this paper investigates the use of neologisms in the financial news blog Zerohedge. The aim of this study was to identify neologisms, analyse their structure and meaning and explain the main functions in the particular blog. In order to reach the aim the following research methods were applied: qualitative research, that is, literature review and discourse analysis and quantitative research - the analysis of the frequency of neologisms. As a result of the qualitative and quantitative analysis of the use of neologisms in the financial blog Zerohedge, it was possible to conclude that neologisms are widely used to make the articles more expressive, to shorten them and to name new financial or economic processes, situations, events or products. The most frequent word-formation method used to create neologisms in the selected articles was blending.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleJaunvārdu lietojums finanšu emuārā "Zerohedge"en_US
dc.title.alternativeUse of Neologisms in the Finansial Blog "Zerohedge"en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record