• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Korporatīvās ideoloģijas izpausme apmeklētāju centrā Latvijas Bankā

Thumbnail
View/Open
306-44089-Niklase_Liga_ln11005.pdf (585.8Kb)
Author
Niklase, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Putniņa, Aivita
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs 'Korporatīvās ideoloģijas izpausme apmeklētāju centrā Latvijas Bankā' pēta apmeklētāju centru kā sociālu telpu izmantojot perspektīvu no korporatīvās ideoloģijas jautājuma, ar mērķi vērst uzmanību uz kontekstu analizējot situāciju apmeklētāju centros un muzejos Latvijā, lai izprastu, kas ietekmē izvēles saistītas ar apmeklētāju centru, kādu to redz apmeklētāji. Analīze parāda, ka korporatīvajai ideoloģija, kas ietekmē aktorus, ir tieša ietekme uz apmeklējumiem un to, kā apmeklējuma vadītāji redz centra mērķi. Atslēgas vārdi: korporatīvā ideoloģija, muzeji, aģentūra
 
Bachelor’s thesis 'Corporate Ideology represented during time in visitor’s centre in Central Bank of Latvia' explores the social arena that is a visitor’s centre by using the perspective of corporate ideology, with the goal of drawing upon the importance of context when analysing the situation of visitor centres and museums in Latvia in order to understand the influences on decisions made that create the final form of the visitor’s centre. The analysis shows that corporate ideology that influences the actors has direct influence on the actual tours, the way guides perceive the purpose of the centre. Key word: corporate ideology, museums, agency
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22299
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6057]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV