Latvijas tēls plašsaziņas līdzekļos angļu valodā un ‘Maršruti vīriešiem’ globālajā tūrismā
Author
Ivaško, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Novikova, Irina
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Sekstūrisms ir plaši izplatīts visā pasaulē. Latvija ir pazīstama kā viens no populārākajiem sekstūrisma galamērķiem Austrumeiropā. Informācija par sekstūrismu Latvijā ir pieejama dažādos anglofonajos medijos, piemēram, tūrisma padomdevējos, rakstos, blogos un tiem pievienotajos komentāros. Attiecīgi, šī pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai Latvijas iedzīvotāju viedoklis sakrīt ar valsts tēlu, kas tiek radīts medijos. Pētījuma rezultāti liecina, ka cilvēkiem Latvijā nav plašu zināšanu par sekstūrismu, un viņi neapzinās, kādi sekstūrisma aspekti tiek apspriesti medijos. Tomēr, viņu izteiktie viedokļi pierāda, ka anglofonajos medijos sniegtā informācija atbilst realitātei.
Atslēgas vārdi: sekstūrisms, anglofonie mediji, komerciālais sekss, krāpšana. Sex tourism is widespread all over the world; Latvia is recognized as one of the most popular sex tourism destinations in Eastern Europe. Information about sex tourism in Latvia can be found in different Anglophone media in the shape of travel guides, articles, blogs and threads of commentaries attached to them. Hence, the purpose of this research was to find out whether the opinion of the general population in Latvia corresponds to the image of the country that is represented in the media. The results show that people in Latvia have little information on the topic of sex tourism, as they are not aware of some aspects that are mentioned in the media. However, their opinions show that the information available in the Anglophone media corresponds to reality.
Key words: sex tourism, Anglophone media, commercial sex, scamming.