Filmu izmantošana studentu komunikatīvās kompetences uzlabošanai dāņu valodas mācību procesā
Author
Fedorenko, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Maslo, Elīna
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Filmu izmantošana studentu komunikatīvās kompetences uzlabošanai dāņu valodas mācību procesā” pamatā ir filmu, kā mācību materiālu studentu komunikatīvās kompetences attīstībai, analīze. Darbam ir divi mērķi: pirmkārt, salīdzināt un izpētīt mācību materiālu izstrādes metodoloģiskās pieejas un pamatprincipus, un, otrkārt, veikt studentu darba ar filmu izpēti un analīzi, piedāvājot komunikatīvu uzdevumu kompleksu, kas izstrādāts balstoties uz dāņu mākslas filmu „Bænken”. Mērķa sasniegšanai izvirzīti sekojoši izdevumi: iepazīties ar literatūru par dažādām komunikatīvajām metodēm un to aspektiem, veikt dažādu komunikatīvu uzdevumu izstrādes metožu izpēti, analizēt svarīgākos pamatprincipus studentu komunikatīvās kompetences uzlabošanā, veikt filmu, kā autentisku mācību materiālu analīzi, aprakstīt angļu-dāņu grupas studentu darbu ar filmām, izstrādāt komunikatīvo uzdevumu kompleksu dāņu mākslas filmai „Bænken”, kā arī veikt šī izstrādātā kompleksa praktiskā darba izpēti darbā ar skolniekiem no Rīgas Ziemeļvalstu Ģimnāzijas. Darbā veiktie pētījumi pierāda, ka filmu izmantošana ir efektīvs veids, kā ieviest autentiskus materiālus klases ikdienā un tā palīdz veicināt studentu komunikatīvās kompetences attīstību, kā arī veicina studentu motivāciju un interesi lekciju laikā. The present paper „Using Films to Improve Students’ Communicative Competence in the Process of Teaching Danish” deals with the analysis of using films as teaching materials in the process of developing students’ communicative competence. The paper has two goals: first, to investigate and compare the methodological approaches used in the development of teaching materials and, second, to analyze students’ practical work with films and to develop a communicative task complex based on a Danish film “Bænken”. The enabling activities are the following: to investigate the theoretical aspects of communicative methods and their principles, to investigate the methodological approaches used in the development of teaching materials, to analyze the most important principles in the development of students’ communicative competence and to analyze the usage of films as authentic teaching materials. The paper also aims to investigate English-Danish group students’ work with films and to develop a communicative task complex based on a Danish film “Bænken”, as well as to analyze the practical usage of this complex with students from Riga Grammar School of Nordic Languages. The research work shows that using films is an effective way of presenting authentic materials into the classroom routine, as well as to develop students’ communicative competence and increase their motivation during their studies.