Show simple item record

dc.contributor.advisorKraushaar, Frank Jochenen_US
dc.contributor.authorAsnina, Danielaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:25:37Z
dc.date.available2015-03-24T08:25:37Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other15972en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24013
dc.description.abstractBakalaura darbs „ Sun dinastijas ainavu gleznošana (10. – 13. gs.)” tika veikts kvalitatīvās pētniecības ietvaros, pielietojot salīdzinošo analīzi praktiskā pētījuma daļā, analizējot tādu slavenu tā laika mākslinieku daiļradi, kā Go Si un Sja Gujs. Pētījuma kontekstā darba autori interesē ainavas, kuras tika gleznotas dinastijas Sun laikā, viņu izpildes specifika, ievērojamākie autori un Sun dinastijas prasības ainavu rakstīšanas manierē – viņu realitātes pieredze un to uztvere, kura saistīta ar specifisko mākslinieku izglītību. Analizējot Latvijā un pasaulē veiktos pētījumus, autore konstatēja, ka joprojām vēl nav pietiekoši pētītas ainavas dinastijas Sun mākslas sfērā sinoloģijas kontekstā. Datu bāzēs (Britannica.com, Cambridge Journals, JSTOR u.c.) ir pietiekami daudz vispārīgās nesistematizētās informācijas. Šis apstāklis pamatoja autores vēlmi atlasīt un sistematizēt pieejamo teorētisko informāciju par Sun dinastijas ainavu glezniecību un gleznošanas analīzes metodoloģiskiem aspektiem paliekot pētījuma fokusā. Pētījuma mērķi: •veikt zinātnisko avotu teorētiski – salīdzinošo analīzi, •veikt ainavu salīdzinošo analīzi. Teorētiskā pētījuma ietvaros tika analizēti mūsdienu teorētiskie avoti un zinātnisko datu bāžu raksti, atbilstoši pētījuma mērķiem un uzdevumiem. Teorētiskā informācija tika apstrādāta ar zinātnisko avotu salīdzinošās analīzes metodes palīdzību. Ievērojot praktiskā pētījuma metodoloģiskās prasības, pētījuma bāzē tika iekļauti divi tīstokļi - Go Si „Ciems augstajā kalnā” un Sja Gujs „Vētra”. Analīzes rezultāta tika iegūta, apkopota un sistematizēta Sun dinastijas ainavu glezniecību raksturojoša informācija. Ņemot vērā pētījuma gaitā iegūtus informācijas analīzes rezultātus, secinājumi tika apkopoti grupās: par Sun dinastijas vēsturisko īpatnību ietekmi uz Ķīnas gleznošanas attīstību, par Sun dinastijas ainavu gleznošanas sižetiem un izpildes tehnikām, un par praktiskā pētījuma rezultātiem. Kā galveno secinājumu var izdalīt to, ka Ķīnas ainavu glezniecība ir specifisks pasaules kultūras fenomens, kuru nepieciešams analizēt starpdisciplīnu diskursā. Darbs sastāv no 49 lpp., 3 nodaļām, katrā nodaļā pa 2-3 apakšnodaļām, secinājumiem, nobeiguma, literatūras saraksta un pielikumiem.en_US
dc.description.abstractThe bachelor paper „Landscape painting during Song Dynasty (10th – 13th century)” was developed within the scope of quality research, applying comparative analysis in the practical part of the paper when analyzing the artwork of such famous painters as Guo Xi and Xia Gui. Within the context, the author of the paper was interested in landscape paintings that were painted during Song Dynasty, particularly in the specific features, most notable painters and the requirements of Song Dynasty for landscape painting – their experience and perception of reality which was related with the education of the particular painters. While analyzing the research performed in Latvia and the whole World, the author came to a conclusion that still the landscape paintings of Song Dynasty in the sinology context of the art sphere have not been researched sufficiently. There is enough of general, non-classified information available in various databases (Britannica.com, Cambridge Journals, JSTOR, etc.). This fact was the reason why the author wished to select and classify the available theoretic information on landscape painting during Song Dynasty, while the methodological aspects of the painting analysis remain in the focus of the research. The aims of the research: •performing theoretically – comparative analysis of the scientific sources; •performing comparative analysis of landscapes. The theoretical sources and articles in scientific databases were analyzed within the scope of the theoretical analysis in accordance with the aims and tasks of the research. The theoretical information was processed with the help of comparative analysis method for scientific sources. Considering the methodological requirements for the practical research, two bundles were included in the basis of the research – “Village on the high mountain” by Guo Xi and “Storm” by Xia Gui. Information characterizing landscape painting during Song Dynasty was attained, aggregated and classified as a result of the analysis. Considering the results of analysis performed during the research, conclusions were summarized in three groups: on impact of historical peculiarities of Song Dynasty on the development of Chinese painting, on landscape painting subjects and performance techniques in Song Dynasty as well as on the results of the practical research. The main conclusion is that Chinese landscape painting is a specific World culture phenomenon which is necessary to be analyzed in an interdisciplinary discourse. The paper consists of 49 pages, 3 chapters, each chapter being divided in 2-3 subchapters, conclusions, final part, list of literature and appendixes.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectĀzijas studijasen_US
dc.titleSun dinastijas ainavu gleznošana (10. - 13. gs.)en_US
dc.title.alternativeLandscape Painting During Song Dynasty (10th-13th centuries)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record