Show simple item record

dc.contributor.advisorKraushaar, Frank Jochenen_US
dc.contributor.authorNaidjonoka, Ksenijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:25:38Z
dc.date.available2015-03-24T08:25:38Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other18100en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24022
dc.description.abstractBakalaura darbs „Ķīnas Tautas Republikas Piektā kinematogrāfistu paaudze” ir veltīts Piektajai kinematogrāfistu paaudzei, tās filmu pazīmēm, attīstības tendencēm un vēsturiskajām reālijām, kuras ietekmēja šo paaudzi. Darbā tiek analizēta Piektās paaudzes režisora Džan Jimou filma „Izkarini augstu lielo sarkano lukturi” ar mērķi noskaidrot, kā izmainījās Piektās paaudzes filmas sakarā ar politiskām, sociālām un ekonomiskām izmaiņām Ķīnas Tautas Republikā 90. gados. Piektās kinematogrāfistu paaudzes pārstāvji ir Pekinas Filmu Akadēmijas 1982. gada absolventi. Viņi ne tikai modernizēja Ķīnas kinematogrāfijas valodu un paplašināja filmu tematiskās robežas, bet arī kardināli izmainīja ķīniešu kino lomu sabiedrībā. Piektās paaudzes režisoru filmas ieguva balvas tādos starptautiskajos festivālos kā Kannu un Berlīnes kinofestivāli, un padarīja ķīniešu filmas slavenas visā pasaulē. Darbs sastāv no trīs daļām. Pirmajā daļā tiek apskatīta Piektā paaudze „jaunās ēras” modernisma laikmetā, tās filmu pazīmes un tematika, kā arī vēsturiskie apstākļi, kuri ietekmēja Piektās paaudzes kustības uzskatu veidošanos. Otrajā daļā tiek apskatītas izmaiņas Piektās paaudzes filmās 90. gados, postmodernisma pazīmes tajās un vēsturiskie notikumi, kuri izraisīja pārmaiņas Piektās paaudzes mākslā. Trešajā nodaļā tiek analizēta Džan Jimou 1992. g. filma „Izkarini augstu lielo sarkano lukturi” un salīdzināt ar 80. gadu Piektās paaudzes darbiem.en_US
dc.description.abstractBachelor’s thesis „The Fifth Generation of filmmakers in the People’s Republic of China” is devoted to the Fifth Generation of filmmakers, features of their works, development tendencies as well as historical events, which influenced the art of the Fifth Generation. This thesis also contains the analysis of “Raise the red lantern” film by one of the Fifth Generation directors, Zhang Yimou. The aim of this analysis is to find out how the art of the Fifth Generation has evolved in light of political, social and economic changes in the Peoples’ Republic of China during the 1990’s. The Fifth Generation filmmakers graduated from the Beijing Film Academy in 1982. They not only have modernized cinematic language and pushed thematic boundaries of Chinese cinema, but they also managed to change the role of cinema in the Chinese society. The films of the Fifth Generation received film festival awards in Cannes, Berlin and other prestigious film festivals and thus brought fame to the Chinese cinema. This work is divided into three parts. The first part deals with the features and themes of the Fifth Generation films as part of “new era” modernist cinema, as well as historical events that influenced them. The second part is devoted to the Fifth Generation postmodernist films of the 90’s. The third part is dedicated to the analysis of work of the Fifth Generation director Zhang Yimou’s 1992 film “Raise the red lantern” and its comparison with the modernist films of the Fifth Generation.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectĀzijas studijasen_US
dc.titleĶīnas Tautas Republikas Piektā kinematogrāfistu paaudzeen_US
dc.title.alternativeThe Fifth Generation of Filmmakers in the People’s Republic of Chinaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record