Valodas struktūras likumu pārkāpumi reklāmā: funkcionālais aspekts
Author
Kvāle, Dagmāra
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bieži reklāmas aģentūras tiek vainotas par valodas kvalitātes standartu pazemināšanu, pieņemot, ka veidojot reklāmas tiek apzināti un nepamatoti pārkāpti gramatikas likumi.
Šī darba autors ir izpētījis dažādus reklāmas piemērus, kuros valodas struktūras normas tiek pārkāptas un arī konstatējis tā iemeslus. Pētījums ir veikts balstoties uz preskriptīvās gramatikas teoriju, kas nosaka valodas sintakses lietojuma likumus un normas. Darba empīriskajā daļā autors ir veicis drukātās reklāmas teksta analīzi, papildinot rezultātus ar komentāriem, ko intervijā sniedzis reklāmas speciālists.
Darbā tiek pierādīts, ka noteikti preskriptīvās gramatikas normu pārkāpumi drukātās reklāmas valodā ir attaisnojami, jo tie palīdz īstenot reklāmas valodas funkciju.
Pētījuma rezultāti ir aktuāli gan tālākiem pētījumiem par reklāmas valodas sintaksi, kā arī motivē reklāmdevējus nebaidīties izmantot radošus risinājumus un pieeju valodas struktūrai. It is often claimed that creative agencies are to blame for decrease in language quality, as they deliberately violate grammar rules in adverting.
The author of this paper has investigated the cases when language structure norms are violated in print advertising and the reason to that.
It has been done in the light of prescriptive grammar theory, which sets the rules and norms for language syntax use.
In the empirical part analysis of corpus of advertisements has been carried out. Also the data retrieved from interview with the advertising professional was incorporated in the analysis of advertisements.
This paper proves that violation of certain prescriptive grammar rules in advertising might contribute to the successful implementation of advertising language functions, which are to attract consumer’s interest, arouse the desire towards the product and urge to action.
Thus, the advertisers are encouraged to use creative copywrite, which does not necessarily conform to the prescriptive grammar principles, as it might perform its functions better than grammatically correct language.