Show simple item record

dc.contributor.advisorNovikova, Irinaen_US
dc.contributor.authorŠelkovenko, Jūlijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:25:49Z
dc.date.available2015-03-24T08:25:49Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other28033en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24104
dc.description.abstractKino industrija ir radījusi dažādus priekšstatus par sievietes tēlu ņemot vērā dažādas nacionālās tradīcijas, ideoloģijas un kino žanrus. Klasiskās Holivudas filmas ir izveidojušas vairākus stereotipus par sievietes tēlu patriarhālās iekārtas ideoloģijā. Šajā bakalaura darbā tiek izvirzīta hipotēze, kas pēta sieviešu dzimuma atspoguļošanu izvēlētajās postmodernisma filmās. Pirmajā nodaļā autore aplūko feministu filmas teoriju un tās pieeju sievietes tēla atveidošanā klasiskajā Holivudas kino. Nākamajās divās nodaļās tiek analizēts kā dzimums, rase un nacionālās pazīmes ietekmē sievietes un sievietes-mātes tēlu atveidošanu tādās filmās kā Precious (2009) un All about my Mother (1999). Veidojot salīdzinošo analīzi, darba autore pēta kā dažādu nacionalitāšu (ASV un Spānija) postmodernisma filmās tiek atspoguļota sieviete-māte un sievietes pamat sūtība būt mātei. Atslēgas vārdi: filmu industrija, feministu filmas teorija, sievietes, tēls, mātes tēlsen_US
dc.description.abstractCinema has created different images of womanhood - in a variety of national traditions, genres, and ideologies. Classical Hollywood films have produced numerous stereotypes of women as part of patriarchal gender ideology. The Bachelor thesis explores gender representations of womanhood in the selected postmodern films. The first chapter makes an overview of feminist film theory and its approaches to the construction of woman-image in classical Hollywood cinema. The following two chapters address the discourses of gender, race and nation in representations of womanhood/motherhood in the films Precious (2009) and All about my Mother (1999). By making a comparative textual analysis of the two films, the author argues about the ways in which postmodern films of different national traditions (USA and Spain) have looked into ambivalences in the hegemonic views upon a woman as a mother-figure and complexities of maternity as a central cultural signature of womanhood. Key words: film industry, feminist film theory, womanhood, image, motherhooden_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.titleFeministu izaicinājumi un sieviešu tēli mūsdienu kinematogrāfijāen_US
dc.title.alternativeFeminist Challenges and Contemporary Cinematic Womanhooden_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record