Show simple item record

dc.contributor.advisorHaijima, Agneseen_US
dc.contributor.authorSproģe, Baibaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:25:49Z
dc.date.available2015-03-24T08:25:49Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other28531en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24106
dc.description.abstractUN ATSLĒGVĀRDI Darba nosaukums ir „Feminisms Japānā un Kiberfeminisma atainojums japāņu anime”. Darba mērķis ir izpētīt kiberfeminisma atainojumu japāņu anime. Šī darba tēma ir par feminisma atainojumu japāņu animācijas filmās, un kiberfeminisms ir tā konkrētāks izpētes objekts. Par savas izpētes priekšmetu darba autore izvēlējās divas anime „Ghost in The Shell” un „Paprika”. Pētījuma objekti ir anime galvenās varones. Galvenā darba hipotēze: Anime „Ghost in The Shell” un „Paprika” var izmantot kā piemēru kiberfeminisma ideju ekranizējumam japāņu animācijas filmās. Šī darba galvenais mērķis – izpētot anime galvenās varones, pamatot izvirzītās hipotēzes pastāvēšanas iespēju. Lai sasniegtu darba mērķi, darba vispārējais uzdevums ir anime galveno varoņu tēlu analīze saskaņā ar izvirzīto hipotēzi. Izvirzītais mērķis un uzdevums tika veiksmīgi sasniegts un izpildīts. Darba teorētiskais nozīmīgums tiek balstīts uz feminisma ideju pastāvēšanu japāņu anime. Darba gaitā bija iespējams iegūt priekšstatu par vispārēju feminisma attīstību un tā iedalījumu principiem, gan arī iepazīties ar feminisma situāciju Japānā, kas bija viens no svarīgākajiem aspektiem, lai varētu meklēt to ideju atspoguļojumu japāņu animācijas filmās. Galvenie secinājumi : •Mūsdienu feministes ir iespējams raksturot kā sievietes, kuras vēlas iegūt tādu pašu brīvību, kāda ir vīrietim, atceļot vispārpieņemtos uzskatus par pienākumu sadalījumu, bet tajā pašā laikā apzinoties sava ārējā izskata spēku. •Kiberfeminisms ir viens no trešā viļņa feminisma paveidiem. Tā galvenā iezīme ir tā, ka sievietes ir sākušas diskutēt par vīriešu dominanci citā laukā – informācijas tehnoloģiju laukā. •Sievietes – supervarones tēls visbiežāk parādās tieši Japānas animācijā, nekā tas ir Rietumu valstīs. Tas varētu būt skaidrojams ar to, ka, lai gan sieviešu situācija Japānā ir uzlabojusies, viņām ir vajadzīgs spēcīgāks pamudinājums izrauties no savas „čaulas”. Darbā izmantota literatūra japāņu un angļu valodā, interneta resursi, nepublicētie materiāli, kopā 63 avoti. Darba apjoms ir 55 lpp. Atslēgvārdi: Feminisms, Kiberfeminisms, Anime, Kiborgs, Sieviete Japānā.en_US
dc.description.abstractAND KEYWORDS This paper is titled ‘Feminism in Japan and Depiction of Cyberfeminism in Japanese Anime’. Aim of the paper is to look into the depiction of cyberfeminism in Japanese anime. The subject matter of this paper is depiction of feminism in Japanese animation, and cyberfeminism is its specific research object. Author of the paper chose two examples of anime ‘Ghost in the Shell’ and ‘Paprika’ as the research object. Research objects are the main characters of anime. Key hypothesis of the paper: ‘Ghost in the Shell’ and ‘Paprika’ may be taken as an example of the screen version of cyberfeminism in Japanese animation. The main aim of this paper – to study the main characters of anime, substantiate the probability of the aforementioned hypothesis. In order to achieve the aim the overall objective of the paper is a comparison of the main characters of anime according to the hypothesis. The aforementioned aim and objective were achieved and carried out successfully. Theoretical significance of the paper is based on the presence of feministic ideas in Japanese anime. In the course of the study the author got a view of the overall development of feminism and the principles for its subdivision as well as familiarized with the situation of feminism in Japan – one of the most important aspects in order to search for the depiction of its ideas in Japanese animation. Main conclusions: •Modern feminists may be characterized as women who want to have the same freedom as men by changing generally accepted views on the distribution of duties and at the same time by being aware of the power of their looks. •Cyberfeminism is one of the types of the third-wave feminism. Its main feature is the fact that women have begun discussing the dominance of men in another area – information technologies. •The image of a women-superhero is more commonly found in Japanese animation than it is in the Western states. It might be explained by the fact that although the situation of women in Japan has improved, they need a brighter encouragement to break loose from the ‘shell’. The paper made use of literature in Japanese and English, internet resources, unpublished materials; the total number of sources was 63. Bachelor thesis consists of 55 pages. Keywords: Feminism, cyberfeminism, anime, cyborg, woman in Japan.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectĀzijas studijasen_US
dc.titleFeminisms Japānā un kiberfeminisma atainojums japāņu animeen_US
dc.title.alternativeFeminism in Japan and representation of Cyberfeminism in Japanese Animeen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record