Nacionālās identitātes un sociālkultūras vērtību reprezentācija igauņu un latviešu vispārējos dziesmu un deju svētkos kopš 1990. gada
Author
Ziediņa-Ērgle, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Muktupāvels, Valdis
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir “Nacionālās identitātes un sociālkultūras vērtību reprezentācija igauņu un latviešu vispārējos dziesmu un deju svētkos kopš 1990. gada”. Vispārējie Dziesmu un Deju svētki Latvijā un Igaunijā kā identitātes fenomens kļuva populārs laikā kad abas valstis zaudēja un atkal atguva neatkarību.
Darba galvenie uzdevumi ir: analizēt nacionālās identitātes, svētku un festivālu teorētiskās nostādnes, apskatīt sociokultūras vērtības latviešu un igauņu Vispārējos Dziesmu un Deju svētkos, kā arī pētīt un salīdzināt svētku zīmes (piespraudes, plakātus, karogus) un repertuāru, kas atspoguļo abu valstu nacionālo identitāti. Izmantojot intervijas un publicētos materialus kā pētniecības metodes, darbā tiek pētīta sociālkulturālo vērtību un politisko procesu ietekme latviešu un igauņu dziesmu Vispārējo Dziesmu un Deju svētku oficiālajā simbolikā. The title of Master’s thesis is “Representation of national identity and socio-cultural values at Estonian and Latvian Nationwide Song and Dance Celebration since 1990”. Nationwide Song and Dance Celebration in Latvia and Estonia as identity phenomenon become popular during periods when countries gained and lost their independence.
The aim of Master’s thesis is to critically examine representation of national identity at Estonian and Latvian Nationwide Song and Dance Celebration trough socio-cultural values. The main objectives of the thesis are to examine theoretical approaches of national identity, celebration and festivals, to evaluate Socio-cultural values in Latvian and Estonian Nationwide Song and Dance Celebration and to compare and analyse celebration signage (pins, posters, flags) and repertoire as a representative tool of national identity in Latvia and Estonia. Semi-structured and unstructured interviews are used to reach thesis aim and to evaluate visual elements of celebration.