• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Datora izmantošana akadēmiskās angļu valodas apguvē

Thumbnail
View/Open
306-37056-Zaiceva_Aija_az05038.pdf (876.3Kb)
Author
Zaiceva, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba temats ir „Datora izmantošana akadēmiskās angļu valodas apguvē”. Darba mērķis bija pētīt datora izmantošanu akadēmiskās angļu valodas apguvē un tā ieguldījumu vārdu krājuma pilnveidošanā. Pētījumā tika apkopota un analizēta teorija, kā arī pētīta SACODEYL Search programma, tās korpuss un rezultāti no studentu, kuri lietoja programmu, aizpildītajām aptaujām. Iegūtie rezultāti norāda, ka SACODEYL Search programma nav efektīva, lai veicinātu vārdu krājuma pilnveidošanu studentiem, kuri studē angļu valodu akadēmiskiem nolūkiem. Autore uzskata, ka datora izmantošana angļu valodas apguvē nebija efektīva tikai šinī gadījumā nevis vispārīgi. Atslēgvārdi: datora izmantošana valodas apguvē, angļu valoda akadēmiskiem nolūkiem, vārdu krājums, sakopojums
 
The theme of the Bachelor Thesis is “Computer-assisted English Language Learning for Academic Purposes”. The aim of the present thesis was to research computer-assisted English language learning and its contribution to vocabulary development of the English language for Academic Purposes. The present research has been conducted on the basis of analytical and selective study of the available literature on the theme and the analysis of SACODEYL Search programme, its corpus study and questionnaire for EAP students who used the programme. The obtained results showed that SACODEYL Search is not effective to promote vocabulary development for the students who study English for Academic Purposes. However, the author claims that computer-assisted language learning was not effective only in this case, not in general. Key words: computer-assisted language learning, English for Academic Purposes, vocabulary, corpus
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24202
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6362]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV