dc.contributor.advisor | Pinka, Māra | en_US |
dc.contributor.author | Tamužs, Jānis | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-24T08:26:03Z | |
dc.date.available | 2015-03-24T08:26:03Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.identifier.other | 39007 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24219 | |
dc.description.abstract | Pētījums „Apdāvinātības sociālās konstruēšanas atšķirības starp Apdāvināto bērnu fakultatīvās skolas latviešu un krievu plūsmām” atklāj, kā apdāvinātība tiek sociāli konstruēta Apdāvināto bērnu fakultatīvās skolas latviešu un krievu plūsmās un kā šie sociālie konstrukti atšķiras. Pētījums veikts, izmantojot kvalitatīvās pētniecības metodes – intervijas un līdzdalīgo novērojumu. Pētījuma rezultāti atklāj, ka galvenās atšķirības, kas pastāv apdāvinātības sociālajā konstruēšanā starp minētajām grupām, ir saistītas ar to, kā tiek konstruēta apdāvinātības sociālā nozīme. Krievvalodīgo plūsmas pārstāvjiem apdāvinātība tiek konstruēta kā līdzeklis, ar ko sasniegt izcilību, bet latviešu plūsmas pārstāvjiem – iespēja saprast pasauli, tajā iekļauties un sniegt labumu sabiedrībai.
Atslēgvārdi: apdāvinātība, realitātes sociālā konstruēšana, izglītība, krievvaldogīgo un latviešu atšķirības, intelektuālā attīstība, kapitāls. | en_US |
dc.description.abstract | Research “Differences in Social Construction of Giftedness between Latvian and Russian Groups in Facultative School for Gifted Children” reveals how giftedness is being socially constructed in Latvian and Russian-speaking groups in School for Gifted Children and how these social constructs differ. This research was carried out using qualitative research methods - interwievs and participant observation. Results of this research suggest that main differences that exist between mentioned groups are based on how the social meaning of giftedness is being created in each one of them. For members of Russian-speaking group giftedness is a tool for achieving excellency but for Latvians - a way of understanding the world, to fit in it and to contribute to society.
Keywords: giftedness, social construction of reality, education, differences between Russian-speaking and Latvian, intellectual advancement, capital | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Antropoloģija | en_US |
dc.title | Apdāvinātības sociālās konstruēšanas atšķirības starp Apdāvināto bērnu fakultatīvās skolas latviešu un krievu plūsmām | en_US |
dc.title.alternative | Differences in Social Construction of Giftedness between Latvian and Russian Groups in Facultative School for Gifted Children | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |