• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interaktīvo metožu efektivitāte mācot gramatiku vidusskolā

Thumbnail
View/Open
306-43019-Utkina_Julija_JU10012.pdf (1.126Mb)
Author
Utkina, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Sokolova, Irina
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs ir veltīts interaktīvu metožu efektivitātes izvērtēšanai, mācot gramatiku vidusskolā. Darba teorētiskās daļas pirmajā nodaļā ir apskatīts gramatikas jēdziens, un apspriesti mācīšanas metodoloģija un modeļi. Darba otrajā nodaļā ir definētas interaktīvās metodes, uzsvērta saziņas nozīme, kā arī apskatīti interaktīvo mācību metožu galvenie veidi. Trešā nodaļa ir veltīta dažādu skolēnu īpatnību izklāstam. Darba praktiskās daļas mērķis ir uzsākt eksperimentālo mācīšanu vidusskolā, izmantojot interaktīvās metodes. Iegūtie aptauju un eksperimentālās mācīšanas pētījuma rezultāti liecina, ka interaktīvā metode ir efektīvākā nekā gramatikā tulkošanas metode, mācot gramatiku.. Turklāt, interese un motivācija ir augstāka tiem skolēniem, kuru gramatikas mācīšanas posmā tiek izmantotas interaktīvās metodes. Atslēgas vārdi: gramatikas mācīšana, skolēnu tipi, interaktīvās metodes, gramatikas tulkošanas metode, motivācija
 
The present thesis is devoted to the examination of effectiveness of interactive methods in teaching grammar at secondary school. Chapter I of the theoretical part of the thesis focuses on the importance of grammar and discusses the teaching methodology. Chapter II defines interactive methods, emphasizes the importance of communication and discusses some types of interactive activities. Chapter III highlights different peculiarities of the learners. The empirical part of the thesis is aimed at launching the pilot teaching employing interactive methods at secondary school. The data obtained from the questionnaire-based survey and pilot teaching indicate that interactive methods of teaching grammar are more effective than grammar-translation method. Moreover, it was revealed that interest and motivation were higher in the group of the learners where interactive methods were applied. Key words: grammar teaching, learner styles, interactive methods, grammar-translation method, motivation
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24290
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV