Show simple item record

dc.contributor.advisorPriede, Jānisen_US
dc.contributor.authorZaharka, Signeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:26:12Z
dc.date.available2015-03-24T08:26:12Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other43057en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24291
dc.description.abstractBakalaura darbā analizēts kurtizāņu atainojums Anno Mojoko, kura ir viena no vispopulārākajām japāņu komiksu māksliniecēm, vēsturiskajā mangā „Sakuran” par Senās Tokijas jeb Edo slavenāko izklaides kvartālu – Jošivaru. Komiksa darbība norisinās Tokugava jeb Edo perioda beigu daļā – laikā, kad prostitūcija valstī bija valdības sankcionēta. Mūsdienās, ieejot kāda japāņu grāmatu veikalā, var atrast neskaitāmas grāmatas par Japānas vēstures zelta laikmetu – Edo periodu, kad valsts bija nošķirta no pārējās pasaules, pateicoties kam Japānā varēja izveidoties unikāla kultūra. Protams, daudzos no šiem literatūras darbiem atrodama informācija par Jošivaru, kur prostitūcija bija licenzēta, kā arī šī kvartāla iemītniekiem, jo viņiem nenoliedzami bijusi nozīmīga ietekme uz Japānas kultūras izveidi. Valdzinošajām oiran ne tikai bijusi liela ietekme uz Edo perioda kultūru savu dzīvju laikā, bet viņas turpina tikt plaši atspoguļotas arī mūsdienu populārās kultūras darbos, piemēram, šajā bakalaura darbā pētītajā komiksā, pat tik ilgi pēc savas nāves. Daži cilvēki svētku reizēs pat uzģērbj vēsturisko oiran kostīmus, lai šos gadījumus padarītu īpašākus. Tomēr diemžēl reti kurš ārpus Japānas zina par geišu varenajām priekšgājējām. Lai uzzinātu, kādēļ oiran turpina fascinēt cilvēku prātus vēl mūsdienās, par darba galvenajiem uzdevumiem izvirzīts: noskaidrot mangas autores attieksmi pret Japānas vairāk nekā trīssimts gadu veco izpriecu kvartālu, izpētīt komiksā attēloto alternatīvo vēsturi un izdarīt secinājumus par to, kā Anno zīmētās prostitūtas varētu ietekmēt vēsturisko Jošivaras kurtizāņu uztveri mūsdienās. Lai sasniegtu darba mērķus pētījums iedalīts divās daļās. Pirmajā pētījuma daļā īsumā apskatīti vēsturiskās Jošivaras rašanās sociālpolitiskie iemesli, kvartāla hierarhiskā organizācija, galvenās paražas un visbeidzot Jošivaras un tās iemītnieču attēlojums Edo perioda populārās kultūras darbos. Bakalaura darba otrā daļa veltīta Anno Mojoko darbā attēlotās Jošivaras un oiran tēlu reprezentācijas izpētei. Šajā pētījumā secināts, ka, neskatoties uz to, ka Anno veikusi rūpīgu Edo perioda sarkano lukturu kvartālu izpēti un Jošivaras un vairuma tajā mītošo kurtizāņu dzīves attēlojums ir reālistisks, darbs ne tikai risina jautājumus par problēmām, kas saistītas ar sieviešu seksualitāti, bet to arī iespējams lasīt kā mūsdienu sabiedrības kritiku.en_US
dc.description.abstractThis bachelor's paper analyses the portrayal of courtesans in Anno Moyoko's who is one of the most popular Japanese comic artists historical manga "Sakuran" on the most famous pleasure quarter of Old Tokyo also known as Edo called Yoshiwara. The action takes place in the latter part of the Tokugawa or Edo period when prostitution was sanctioned by the government. Nowadays the Edo period is seen as the Golden Age of Japan, because it was precisely during this time that Japan was closed off from the rest of the world and was able to develop its own unique culture, therefore it is not surprising that when strolling through a book store in Japan one sees countless books on this topic. Of course, many of these works of literature entail some titbits of information on the licensed quarters of Edo as well, as the effect of Yoshiwara and its inhabitants on the culture of Japan is undeniable. The glamorous oiran who lived in these quarters did not only have an immense influence on the works of art during their lifetimes, but they still continue to appear in works of popular culture, such as the comic book which is the subject matter of this research, even after their deaths. Some people even go as far as to dress up as the courtesans of the bygone times to mark a special occasion in their lives. However, unfortunately the great predecessors of the geisha are not as well known outside of Japan. To find out why oiran continue to fascinate the minds of people even during the present era, the main objectives of this paper have been chosen as follows: to clerify what kind of attitude the author of the manga “Sakuran” takes towards the more than three hundred year old pleasure quarters of Old Japan, to explore the alternative history that the artist has reimagined, as well as to look into how Anno's representations of the Yoshiwara prositutes might affect the perception of the Edo period courtesans nowadays. To achieve these goals, the research has been divided into to parts. The first part briefly examines the sociopolitical reasons for the creation of Yoshiwara, the hierarchical structure of the quarter, its main rules and finally the representation of its inhabitants in works of popular culture during the Edo period. The second part of the work is dedicated to the analyses of the portrayal of the Edo period courtesans in Anno Moyoko's comic book “Sakuran”. It is concluded that, although Anno has thoroughly researched the history of the red light districts of Edo, and for the most part the depiciton of the courtesans living there is exceedingly realistic, the manga does not only delve into the problems concerning women's sexuality, but can also be read as a critique on modern society.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectĀzijas studijasen_US
dc.titleOiran attēlojums Anno Mojoko mangā „Sakuran”en_US
dc.title.alternativeThe Depiction of Oiran in Anno Moyoko’s Manga „Sakuran”en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record