Havjēra Mariasa naratīvā stila pamatelementi
Автор
Šinta, Ilva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Placinska, Alla
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Havjērs Mariass ir viens no ievērojamākajiem un starptautiski atzītākajiem spāņu mūsdienu autoriem, kura vairāk kā četrdesmit gadu ilgušās literārās darbības laikā varam novērot pārliecinošu individuālā stila attīstību un izteiksmes formas briedumu.
Šī pētījuma mērķis ir noskaidrot autora unikālā stila pamatelementus, veicot trīs darbu – “Todas las almas” (1989), „Corazón tan blanco” (1992) un “Mañana en la batalla piensa en mí”(1994) – stilistisku analīzi.
Pielietojot aprakstoši-skaidrojošu un salīdzinošu metodi, autore konstatējusi, ka šajos darbos Havjēra Mariasa stila savveidība sakņojas literārā varoņa īpašajā eksistenciālajā stāvoklī, kas izpaužas bagātīgā un precīzā valodā, kurā bieži novērojamais tēlu, situāciju, frāžu, vārdu un skaņu atkārtojums padara to izteikti muzikālu. Turklāt, šis īpašais stāvoklis ietekmējis arī to, ka stāstījumā bieži novērojama novirzīšanās no tā centrālā temata.
Atslēgvārdi: Havjērs Mariass, spāņu mūsdienu literatūra, stilistika, naratīvais stils. Javier Marías, a major contemporary Spanish writer, who nowadays enjoys a remarkable international success and recognition, during his creative activity of more than forty years has experienced a singular and clearly discernible process of novelistic evolution and has forged a unique and distinctive narrative style.
The aim of this study is to examine those features who construct his singular style by conducting a general stylistic analysis of his works “Todas las almas” (1989), “Corazón tan blanco” (1992) and “Mañana en la batalla piensa en mí” (1994).
A descriptive-explanatory and comparative analysis of style markers that the author of this research has detected in these novels have drawn her to the following conclusion: the singularity of Javier Marías’s style lies in the haunted state of mind of the narrator which manifests in the ornamented, precise, repetitive and therefore remarkably musical language and in the highly digressive narration.
Key words: Javier Marías, Spanish contemporary literature, stylistics, narrative style.