Show simple item record

dc.contributor.advisorKalnbērziņa, Vitaen_US
dc.contributor.authorBrasliņa, Daigaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:45:11Z
dc.date.available2015-03-24T08:45:11Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other16321en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26011
dc.description.abstractŠajā maģistra darbā tiek aplūkotas galvenās valodu pārbaudīšanas un pārbaudes darbu izveides problēmas. Pētījuma ietvaros tika izveidots noslēguma sasniegumu pārbaudes darbs dāņu valodā, pamatojoties uz VISC centralizēto eksāmenu norādījumiem. Tika veikta pārbaudes darba validācija, izmantojot dažādas metodes. Darba mērķis ir izpētīt galvenos aspektus valodu pārbaudīšanā un pārbaudes darbu izveidē un pārbaudīt to praksē. Maģistra darba teorētiskā daļa tiek koncentrēta uz valodu pārbaudīšanu, galvenajiem kritērijiem pārbaudīšanā un pārbaudes darbu izveides procesā. Praktiskajā daļā tika izveidots noslēguma pārbaudes darbs dāņu valodā vidusskolas pēdējās klases skolēniem, kurš tika izmantots praksē un tika veikts kvalitatīvs pētījums par pārbaudes darbu un tā rezultātiem, kā arī tika veikta šī pētījuma rezultātā iegūtās informācijas analīze. Pētījuma rezultāti rāda, ka pārbaudes darbu izveides procesā ir svarīgi atlasīt derīgas sastāvdaļas, kas būtu atbilstošas paredzamajam pārbaudāmo valodas līmenim. Lai izvairītos no kļūdainām sastāvdaļām, ir nepieciešama pārbaudes darba vairākkārtēja pārskatīšana. Ja visi kritēriji tiek ievēroti, pārbaudes darbs ir uzticams un derīgs.en_US
dc.description.abstractThe present Master Thesis looks at the main issues in language testing and test development. Under the research a final achievement test in Danish was developed according to the guidelines of VISC, and validation of it was carried out by implementing different methods. The purpose of the thesis is to research the main issues in language testing and test development and apply them into practice. The theoretical part of the thesis is focused on language testing, the main considerations in testing and the process of test development. During the practical part of the thesis a final Danish test for secondary school graduate students was developed, implemented in practice and qualitative research on the test and its results was carried out; analysis of the information obtained in the research was carried out. The results of the research show that it is important to select the items, which respond to the expected language level of the testees, of test carefully. In order to avoid faulty items, revision is necessary during test development. If all the criteria are observed, the test is reliable and valid.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleDāņu valodas kā svešvalodas beigu eksāmena vidusskolas skolēniem Latvijā validācijaen_US
dc.title.alternativeValidation of Final Examination in Danish as a Foreign Language for Secondary School Students in Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record