Reinera Vernera Fasbindera adapcijas stratēģijas, balstoties uz Teodora Fontānes romāna „Efija Brīsta” ekranizāciju
Author
Gricjus, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kuharenoka, Tatjana
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir veltīts tēmai „Reinera Vernera Fasbindera adapcijas stratēģijas, balsoties uz Teodora Fontānes romāna "EFIJA BRĪSTA" ekranizaciju”. Darba mērķis ir parādit literatūrdarba ekranizacijas problēmas un iespējas.
Darbs sastav no ievada, trijām nodaļām, deviņām apakšnodaļām, tabulas, kopsavilkuma, literatūras avotiem.
Pirmājā darba nodaļā tiek stāstīts par attiecībām starp literatūru un filmu un ekranizacijas iespējam.
Otrā nodaļa veltītas romāna un filma veidošanas vēsturei, tiek aprakstīti divi galvenie romāna motīvi, romāna un filma stāstījuma struktūras, kā arī ainas apraksts, kas rādas filmā, bet romānā netiek aprakstīts.
Pēdējā bakalaura darba nodaļā tiek analizēta galīgā romāna un filma aina, jo tā ir pagrieziena punkts, un ir svarigākā aina romānā un filmā.
Bakalaura darba izstrādāšanā tika izmantoti Teodora Fontāne un Rainera Vernera Fasbindera darbi, kā arī kritiskā literatūra. Visi izmantotie materiāli ir norādīti literatūras sarakstā.
Darbs sastāv no 39. lpp., 16. literatūras avotiem.
Atslēga vārdi: ekranizācijas problēmas un iespējas, adapcijas stratēģijas, filma veidošanas vēsture. The Bachelor thesis is devoted to the subject “REINER WERNER FASSBINDERS ADAPTION STRATEGIES BASED ON THE SCREEN VERSION OF THE NOVEL "EFFI BRIEST" BY THEODORE FONTAINE”. The aim of the thesis is to display the problems and possibilities of the screen adaptation of literature works.
The thesis consists of an introduction, three parts, nine subparts, a table, a conclusion, and a bibliography.
The first part of the work is devoted to the relationship between literature and film and the possibilities of screen adoptation.
The second part deal with the history of creation of the novel and the movie, it describes the two main novel motifs, the narration structures of the novel as well as a description of a scene which is shown in the movie but is not contained in the novel.
The last part of the Bachelor thesis analyses the final scene of the novel and movie, as it is a turning point and the most important scene in the movie and in the book.
The Bachelor thesis was created based on the works of Theodore Fontaine and Werner Fassbinder, as well as critical literature. All of the used materials are stated in the bibliography.
The paper consists of 39 pages and the bibliography.
Keywords: Adaption strategies, history of creation, the problems of the screen.