IKT lietojums satura un angļu valodas integrētajās mācībās profesionālajās vidusskolās
Author
Vītola, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Vinčela, Zigrīda
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
IKT potenciāls netiek pilnībā izmantots Latvijas profesionālajās skolās angļu valodas mācīšanā. Šī diplomdarba mērķis ir izpētīt vai skolnieku motivācija un viņu mērķvalodas vārdu krājums palielinās, ja satura un valodas integrētās mācībās tiek izmantotas IKT (internets, datori, interaktīvie uzdevumi), kā arī noskaidrot cik lietderīga ir IKT izmantošana kā motivācija satura un valodas integrētās profesionālās angļu valodas mācībās profesionālās izglītības iestādē. Darbā izmantotas sekojošas metodes: aptauja, pārbaudes darbs pirms eksperimenta, pārbaudes darbs pēc eksperimenta, eksperiments. IKT izmantošana satura un valodas integrētās mācību stundās mācību mērķiem palielina skolēnu motivāciju, taču neilgā laika periodā (mēneša laikā) ir novērojami tikai nelieli uzlabojumi skolēnu profesionālās angļu valodas zināšanās (vārdu krājumā). To apstiprina pārbaudes darba rezultāti. Šis pētījums norāda uz to, ka mērķvalodas instrumentālā vērtība ir primārais motivācijas faktors otrās valodas apguvei profesionālās izglītības iestādē. ICT potential is scarcely used in teaching and learning English in vocational schools in Latvia. The goal of the diploma paper is to investigate whether student motivation and knowledge of the target language vocabulary is increased if ICT (Internet, computers, interactive tasks) is used in a CLIL classroom and to show how useful the use of ICT is in motivating the students in CLIL of Professional English in vocational schools. The following methods were used: questionnaire, pre-test, post-test, experiment. Use of ICT in CLIL classroom for learning purposes increases the motivation of students, however over a short period of time (a month) it shows only slight improvement of the students‟ Professional English vocabulary knowledge as can be seen from the achievement test results. The study suggests that the primary motivational factor for learning a second language in a vocational school is the instrumental value of the target language.