Show simple item record

dc.contributor.advisorCimdiņa, Agneseen_US
dc.contributor.authorRomanovska, Ievaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:45:15Z
dc.date.available2015-03-24T08:45:15Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21551en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26036
dc.description.abstractBakalaura darbā „Apģērbs kā identitātes sastāvdaļa jauniešiem pilsētā” uzmanība tiek vērsta uz apģērba nozīmi un pielietojumu identitātes veidošanā jauniešu vidū. Tiek skatīti jautājumi par apģērba saistību ar identitāti, tās izteikšanu un komunikāciju patērētāju sabiedrības kontekstā. Veicot līdzdalīgo novērojumu Rīgā un Siguldā tika izpētīta apģērbam veltītā nozīme, tā izvēles un nesēšanas procesi, kā arī apģērba pielietojums ikdienas komunikācijā ar sabiedrību. Tāpat tika skatīti apģērba izvēles un nēsāšanas paradumi, cilvēka vizuālais tēls un tā veidošana ikdienā un ārpus tās. Pētījuma ietvaros tika veiktas septiņas padziļinātās intervijas, ar kuru palīdzību tika iegūti dati par informantu personīgajiem viedokļiem un uzskatiem par apģērbu, tam piešķirtajām nozīmēm, kā arī padziļināta izpratne par apģērba izvēli un tā saistīšanu ar savu personību. Tāpat tika iegūta informācija par ziņu nodošanu caur savu vizuālo tēlu attiecībā uz pārējo sabiedrību. Kopumā darbs sniedz teorētisku ieskatu tādos jautājumos kā identitāte, apģērbs, patērētāju sabiedrība un ar to saistītie jēdzieni, kā arī informāciju par pētījuma izstrādi, gaitu un rezultātiem. Atslēgas vārdi: apģērbs, mode, identitāte, patēriņa sabiedrība, patēriņa preces, sociālā loma.en_US
dc.description.abstractIn bachelor’s paper „Clothing as a part of identity for youth in cities/towns” the attention is paid to meaning of the clothing and its use for the formation of identity between young people. The matters about connection of the clothing with identity, its expression and communication in context of consumer society are being reviewed. Based on data gathered in field work in Riga and Sigulda the meaning of clothing, its selection and wearing processes, as well as use of clothing in everyday communication is being analyzed. Furthermore the habits of the selection and wearing of clothing, the visual image and its creation day-to-day and beyond it are being reviewed. Within research 7 extended interviews were made from which I obtained the information about personal opinion of the informants about clothing, it meanings, as well as extended insight about selection of the clothing and its connection with own personality. In the same way the information about delivery of messages through the visual image in relations with the rest of society have been obtained. In general the paper renders the theoretical insight in such matters as identity, clothing, consumer society and related concepts, as well as information about drafting of the research, its process and results. Keywords: clothing, fashion, identity, consumer society, consumer goods, social role.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropoloģijaen_US
dc.titleApģērbs kā identitātes sastāvdaļa jauniešiem pilsētāen_US
dc.title.alternativeClothing as a part of identity for youth in cities/townsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record