Telpas veidošana redzes invalīdu praksēs
Автор
Bunkše, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Raubiško, Ieva
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba „Telpas veidošana redzes invalīdu praksēs” mērķis ir, analizējot redzes invalīdu pieredzes stāstus un novērojot viņus darbībā, noskaidrot redzes invalīdu apkārtējās vides veidošanas stratēģijas un vadību vidē ikdienā, iemiesojot to.
Darba teorētiskais pamatojums balstās C. Anvikas iemiesotas (embodied) telpas jēdziena izpratnē redzes invalīdu praksēs, maņu antropoloģijas diskursa attīstības un pētniecības problēmu pārskatā un P. Stollera fenomenoloģiski teorētiskajai pieejai maņu antropoloģijā.
Mērķa sasniegšanai tiek izmantotas kvalitatīvās pētījuma metodes- daļēji strukturēta padziļinātā intervija, fokusa grupas diskusija, lauka piezīmes un dienasgrāmata, un līdzdalības novērojums, lai datu analīzes posmā iegūtu pilnvērtīgāku izpratni par neredzīgā atrašanos telpā.
Atslēgas vārdi: redzes invalīdi, telpa, iemiesojums, maņu antropoloģija. Bachelor`s thesis “Building space through the practice of visually impaired” goal is by analysing the visually impaired experience stories and observing them in action, clarify visual disabled strategies for building and managing the environment in everyday life by embodying it.
Theoretical basis of the Bachelor thesis is based on C. AnVik concept of embodied space in visually impaired practices, review of development of discourse and research problems in anthropology of sense and P. Stoller phenomenologically theoretical approach in the sensory anthropology.
To reach the goal, there were qualitative research methods used – semi-structured in-depth interview, focus group discussions, field notes and diary, and participating observation, to obtain fuller understanding of visual disabled person being in the space.
Keywords: visually impaired persons, space, embodiment, anthropology of sense.