Show simple item record

dc.contributor.advisorCigankova, Nataļjaen_US
dc.contributor.authorTorstere, Aliseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:45:22Z
dc.date.available2015-03-24T08:45:22Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other28164en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26101
dc.description.abstractŠī pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai angļu valodā rakstītajās reklāmās latviešu interneta vietnēs un žurnālos, pieturzīmes ir lietotas sekojot pareizas interpunkcijas nosacījumiem (vai nu latviešu, vai angļu). Izpētīt, kuras ir visbiežāk lietotās pieturzīmes apskatītajās reklāmā, kā arī uzzināt, kādi ir visbiežākie iemesli, kādēļ tiek lietotas pieturzīmes (lai atdalītu gramatiskās struktūras, vai lai pastiprinātu reklāmu vēstījumu). Lai gūtu atbildes uz galvenajiem pētījuma jautājumiem, tika izmantotas divas galvenās pētījuma metodes – kontentanalīze un diskursa analīze. Kontentanalīze ļāva noskaidrot, kuras ir visbiežāk lietotās pieturzīmes reklāmās. Turklāt, diskursa analīze tika lietota, lai izpētītu vēstījumu, kuru sniedz attiecīgi lietotā pieturzīme. Pētījuma rezultāti rāda, ka, galu galā, apskatītajās reklāmās, pieturzīmes ir lietotas sekojot pareizas interpunkcijas norādījumiem (vai latviešu, vai angļu). Tomēr, ir arī gadījumi, kad interpunkcija nav lietota pareizi, tādējādi, radot iespaidu, ka arī produkts vai pakalpojums, kas tiek reklamēts nav labas kvalitātes. Turklāt, pētījums rāda, ka visbiežāk reklāmās lietotā pieturzīme ir punkts. Visbiežākie iemesli, kādēļ pieturzīmes tiek lietotas reklāmās, ir, lai pastiprinātu reklāmas vēstījumu, pārsvarā, rakstīto tekstu. Tādējādi liekot cilvēkiem kaut ko darīt, vai radot īpašu reklāmas atmosfēru. Galvenais pētījuma rezultāts rāda, ka iemesls, kādēļ interpunkcija tiek lietota reklāmās, ir nevis, lai atdalītu gramatiskās struktūras, bet gan, lai pastiprinātu reklāmu vēstījumu. Atslēgas vārdi: reklāmas, interpunkcija, kontentanalīze, diskursa analīze, reklāmas internetā, žurnāli.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research paper is to find out whether the authors of the advertisements in English found on Latvian websites and in newspapers follow the correct punctuation conventions (either Latvian or English), to examine which are the most frequently used punctuation marks in the analyzed advertisements, as well as to find out what are the main reasons why the punctuation marks are used in advertisements (to mark grammatical structures or to emphasize the message of advertisements). To get the answers to the main questions of the research paper, two main research methods were used – content analysis and discourse analysis. The reason why content analysis was used was to investigate which are the most commonly used punctuation marks in the advertisements. In addition, the discourse analysis was used in order to investigate the message behind the usage of a particular punctuation mark. The results of the research show that all in all, the punctuation in the investigated advertisements is used according to punctuation guidelines (either Latvian or English), however, there are cases when the punctuation marks are used incorrectly, therefore, giving the impression that the product/service that is being advertised is of bad quality as well. Furthermore, the research shows that the most frequently used punctuation mark is full stop. The most frequent reasons why punctuation is used in the advertisements is that the punctuation marks emphasize the message of the advertisement, making people to do something or creating a particular impression of the advertisement. The main conclusion of the research shows that the reason why punctuation is used is not to mark grammatical structures, but rather to emphasize the meaning of the advertisement. Key words: advertisements, punctuation, content analysis, discourse analysis, online advertisements, newspapers.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.titleInterpunkcija latviešu reklāmās angļu valodāen_US
dc.title.alternativeThe Use of Punctuation in Latvian Advertisements Written in Englishen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record