Starptautiskās konkurētspējas un internacionālas studiju vides uzlabošana Latvijas Universitātē
Author
Ramiņa, Beāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Demogrāfiskā situācija Eiropā ir palielinājusi konkurenci starp augstākās izglītības iestādēm kā rezultātā tikai visveiksmīgākajām un studentu vēlmēm atbilstošākajām universitātēm izdosies piesaistīt ārvalstu studentus. Šī pētījuma mērķis ir iepazīties ar jaunākajām tendencēm augstākās izglītības telpā un apzināt problēmas un nepilnības, kas būtu jāuzlabo Latvijas Universitātē. Pirmā nodaļa iepazīstina ar internacionalizācijas procesiem un salīdzinājumu ar turpmākās attīstības skatījumu starp Arhusas Universitāti, Latvijas Universitāti un Tartu Universitāti. Otrā nodaļa iesaka efektīvus padomus, kas sekmētu internacionālas studiju vides uzlabošanu Latvijas Universitātē kā ārvalstu tā arī vietējiem studentiem. Trešā nodaļa ir balstīta uz salīdzinajumu starp aptaujas anketu iegūtajiem rezulātiem, kurās ārvalstu studenti izvērtē savu studiju perioda pieredzi attiecīgi Latvijas Universitātē un Tartu Universitātē. Anketu analīze apskata ārvalstu studentu izteiktās nepilnības attiecībā uz studiju kursu piedāvājumu, mācīšanas metodiku, studiju materiālu pieejamību, piedāvāto kursu kvalitāti, savstarpējām attiecībām starp studentu un pasniedzēju, un vietējo studentu attieksmi un atvērtību pret ārvalstu studentiem.
Atslēgvārdi: internacionalizācija, internacionāla studiju vide, konkurētspēja, augstākā izglītība, nepilnības. Current demographic situation in Europe puts higher education institutions in a vast competition where only the most successful and attractive universities will succeed in recruiting international students. The aim of this paper is to investigate current trends in higher education space and indicate the challenges and imperfections the University of Latvia should improve. The first chapter introduces with the internationalization process and comparison of future development between Aarhus University, University of Latvia and University of Tartu. The second chapter investigates the most efficient practical measures for ensuring the best international study environment for both local and international students at the University of Latvia. The third chapter is based on questionnaire analysis and is composed of comparison between the international students’ evaluation of their study period at the University of Latvia and University of Tartu respectively. The analysis discusses main imperfections indicated by international students’ with regard to the course offer, study process, teaching methodology, availability of study materials, quality of the lectures, mutual relationship between students and lecturers, and attitude and friendliness of local students.
Key words: internationalization, international study environment, competitiveness, higher education, imperfections.