Biznesa kultūras teorētiskās nostādnes: Saūda Arābijas piemērs
Author
Bērziņa, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Baumane-Vītoliņa, Ilona
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs veltīts biznesa kultūras teorētisko nostādņu pētniecībai un Saūda Arābijas biznesa kultūras analīzei.
Globalizācijas rezultātā dažādu kultūru saskarsme kļuvusi ikdienišķa, pasaules reģioni un valstis ir ciešāk saistītas un arī atkarīgākas viena no otras. Tādēļ nepieciešamība atpazīt un izprast kultūru atšķirības ir kļuvusi jo īpaši svarīga.
Saūda Arābijas straujā ekonomiskā izaugsme paver jaunas iespējas starptautiskai sadarbībai, taču, lai to izmantotu ir nepieciešamas zināšanas par kultūras īpatnībām, kas ietekmē darījumu kārtošanas norisi.
Šī darba mērķis ir iepazīstināt un sniegt izpratni par Saūda Arābijas uzvedības modeļiem un vērtībām, tās izskaidrot un analizēt, lai izvairītos no pārpratumiem, kas rodas nepārzinot šīs valsts kultūru. Lai to panāktu, apkopota informācija par biznesa kultūras analīzes metodēm un etiķeti dažādās kultūrās. Raksturoti svarīgākie etiķetes un komunikācijas pamatnoteikumi, kā arī tādi faktori kā reliģijas un likumdošanas ietekme uz biznesa kultūru Saūda Arābijā, koncentrējoties uz to nozīmi tieši šajā aspektā. The Bachelor paper is dedicated to analysis of theoretical formulations of business culture and analysis of Saudi Arabian business culture.
As a result of globalization processes connections between different cultures have become common, world regions and countries are more closely linked and also more dependent on each other. For this reason the need to recognize and understand cultural differences has become particularly important.
Saudi Arabia’s rapid economic development brings new opportunities for international cooperation, but to take advantage of that requires knowledge about specifics of the culture that influence processes of doing business.
The aim of this work is to give an insight into models of behavior and values in Saudi Arabia, to analyze and explain them in order to avoid any misunderstandings arising from not being familiar with the country’s culture. To achieve this, information on methods of business analysis and etiquette in different cultures is collected, basic rules on etiquette and communication is described also such factors as influence of religion and legislation on business culture in Saudi Arabia are described.