Dzimumu atšķirības otrās valodas apguvē
Author
Brūdere, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs pēta dzimumu atšķirības otrās valodas apguvē un dzimuma ietekmi valodas apgūšanā, kas arī tika pārbaudīts praktiskajā daļā. Pētnieciskā darba mērķis ir noskaidrot kādā veidā izpaužas dzimumu atšķirības otrās valodas apguvē un kā tas ietekmē valodas apguvi. Praktiskās daļas rezultāti liecina, ka dzimumu atšķirības pastāv. Galvenās atšķirības tiek novērotas mutiskajā komunikācijā, aktivitātes ziņā, vēlmē apgūt valodu un uzsvara likšanā uz valodas apguvi. Lai arī atšķirības starp dzimumiem pastāv valodas apguvē, būtu vēlams ņemt vērā, ka personība spēlē vienu no galvenajām lomām valodas apguvē. Galvenie iemesli, kāpēc dzimumu atšķirības pastāv otrās valodas apguves ir: stereotipi, sociālā izcelsme, motivācija un attieksme un vēlme mācīties.
Atslēgas vārdi: Otrā valoda, dzimums, dzimumu atšķirības, valodas apguves stratēģijas, valodas apguves teorijas, motivācija. The research paper is devoted to gender differences in second language acquisition and the influence of gender in language learning, which was also tested in the practical part. Research aims to clarify how gender affects differences in second language acquisition, and how it affects language acquisition. Empirical part shows that gender differences exist. The main differences are observed in oral communication, activity, the desire to learn the language and attitude towards the language. Although gender differences exist in language acquisition, it should be noted that the personality also plays a key role in language acquisition. The main reasons why there are gender differences in second language acquisition are: stereotypes, social background, motivation and attitude and a willingness to learn.
Key words: Second language, gender, gender differences, language learning strategies, language learning theories, motivation.