Bilingvālā pirmās valodas apguve
Author
Kimļika, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Šis darbs apskata bilingvālās pirmās valodas apgūšanas socioloģiskos aspektus, kā arī tās attīstības procesu. Šajā darbā ir savākta vissvarīgākā informācija par bērnu bilingvismu, iekļaujot pretrunīgas teorijas par vienas un divu valodu sistēmu attīstību, valodas apgūšanas posmiem un bērnu bilingvisma sociāliem un psiholoģiskiem aspektiem. Šī darba hipotēze ir sekojoša: ir zināms kа cilvēki uzskata, ka bērni, kuri kopš dzimšanas tiek audzināti bilingvālā vidē, proti, apgūst uzreiz divas valodas, attīsta vienotu lingvistisku sistēmu abām valodām, kura tiek sadalīta tikai vēlāk. Šī darba praktiskajā daļā tiek apskatīti mīti par bilingvismu ar mērķi uzzināt, cik labi cilvēki ir informēti par bērnu bilingvismu.
Atslēgas vārdi: bērnu bilingvisms, bilingvālās pirmās valodas apgūšanas posmi, mīti par bilingvismu. This paper is focused on the sociological aspects of bilingual first language acquisition (BFLA) as well as on its development process.
This work gathers the most significant information on infant bilingualism, including the controversial hypotheses of single and dual language system development, stages of language acquisition and social and psychological aspects of infant bilingualism. The hypothesis of the thesis suggests that people are aware that children, raised bilingually from birth, develop one linguistic system for both languages that is separated only later on. The practical part of this paper is focused on myths about bilingualism to find out how well people are informed on the matter of infant bilingualism.
Key words: infant bilingualism, stages of bilingual first language acquisition (BFLA), myths about bilingualism