Valodu politika augstākās izglītības iestādēs: Latvijas un Vācijas situāciju salīdzinošā analīze
Автор
Putāne, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Internacionalizācijas procesi sekmē jaunas valodu vides veidošanos augstākajā izglītībā, tādējādi valodu politikas izstrādātāji (starptautiskā, Eiropas, nacionālā un institucionālā līmenī) saskaras ar jauniem izaicinājumiem. Darba mērķis ir izvērtēt, kā valodu politikas stratēģijas tiek īstenotas Latvijas un Vācijas augstākās izglītības iestādēs internacionalizācijas kontekstā. Pētījuma teorētiskajā daļā apskatīti valodu politikas izstrādes un īstenošanas pamatprincipi, angļu valodas ietekmes priekšrocības un draudi akadēmiskajā vidē, kā arī raksturota lingvistiskā situācija Latvijas un Vācijas augstākajā izglītībā. Turpretī empīriskajā pētījumā apskatīti valodu politikas īstenošanas aspekti Latvijas Universitātē un Ķelnes Universitātē.
Atslēgvārdi: valodu politika, internacionalizācija, augstākā izglītība Internationalisation-related processes contribute to the formation of new linguistic situation in higher education and it brings new challenges for policymakers of all levels – worldwide, European, national and also institutional. The goal of the paper is to analyse and assess the way language policy strategies have been implemented in higher education within the context of internationalisation at the institutional level in Latvia and Germany. Theoretical part of the paper provides an overview on the principles and components of development and implementation of language policy in higher education, advantages and threats evolving from English becoming a leading language in academic environment, linguistic situation in higher education in Latvia and Germany. While, empirical part analyses the aspects of implementation of language policy in the University of Latvia and the University of Cologne.
Keywords: language policy, internationalisation, higher education