Pēckara izglītības reforma Japānā un tās loma japāņu morāles standartu un ētisko principu izmaiņās
Author
Klotiņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Hashimoto, Sari
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Viena no lielākajām reformām, ko veica amerikāņu okupācijas spēki Japānā pēc Otrā Pasaules kara, bija izglītības reforma, kas īpaši ietekmēja morālo audzināšanu Japānas skolās. Šī darba mērķis ir analizēt pēckara izglītības reformas ietekmi uz japāņu morāli. Protams, ir skaidrs, ka morāli var ietekmēt daudzi faktori, tomēr krasas pārmaiņas izglītības sistēmā neapšaubāmi ietekmē jaunās paaudzes uzvedību. Turklāt pēckara Japānā visi morālie standarti, kas bija kalpojuši ļoti ilgu laiku, pēkšņi tika atmesti un aizliegti. Šajā situācijā japāņi saskārās ar nopietnām grūtībām – viņiem nācās meklēt jaunus morāles standartus, kas būtu pieņemami jaunajā demokrātiskajā Japānā un nenonāktu pretrunā ar nacionālajām tradīcijām. One of the major reforms, which were carried out by American Occupation forces in Japan after the Second World War, was the educational reform, which especially influenced moral instruction in Japanese schools. The aim of this report is to analyze the postwar educational reform's impact on Japanese morality. Of course, it is clear that morality can be influenced by many factors, however, radical changes in the educational policy undoubtedly influence the way of the young generation's behavior. Moreover, in postwar Japan all moral standards, which had served for a very long time, were suddenly abandoned and forbidden. In this situation Japanese faced a serious problem – they had to seek new morality standards, which could be acceptable in the new democratic Japan and would not come in conflict with national traditions.