Modālie darbības vārdi kā efektīvs līdzeklis biznesa runās
Author
Mamedova, Rugsara
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Sokolova, Irina
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās, runas ētikas biznesa komunikācijas zināšanas ir novērtētas prasmes, jo daudzi cilvēki ir iesaistīti biznesā. Modālie darbības vārdi dod iespēju sarunu partneriem paust attieksmi, izvērtēt un novērtēt situāciju biznesa runās.Šis bakalaura darba mērķis ir izpētīt modālo darbības vārdu pielietojumu kā efektīvu līdzekli biznesa runām.Veiktā diskursa analīze parādīja, ka modālie un daļēji modālie darbības vārdi ar epistēmisku un dinamisku nozīmi ir visbiežāk izmantoti biznesa runās. Turklāt, pētījuma rezultāti liecina, ka par katru uzņēmumu runas mērķis nosaka konkrētu modālo darbības vārdu izvēli un izmantošanas biežumu. Tika secināts, ka modālie darbības vārdi ir efektīvs līdzeklis, kas tiek izmantos biznesa runās, lai izraisītu sadarbību ar mērķa auditoriju. Nowadays, the knowledge of speech ethics in business communication is valued skills, because a lot of people are involved in business. Modal verbs give the opportunity to speakers to express attitude, to evaluate and to judge the situation in business speeches. The Bachelor thesis is aimed at investigating the use of modal verbs as an effective means used by speakers in business speeches. The conducted discourse analysis showed that modal verbs with the epistemic and dynamic meanings are employed most frequently in business speeches. Moreover, the results of the research demonstrate that the purpose of every business speech determines the choice and the frequency of the usage of particular modal verbs. It has been concluded that modal verbs is an effective means of expressing modality are implemented in business speeches to invoke cooperation among the target audience.