dc.contributor.advisor | Rūmniece, Ilze | en_US |
dc.contributor.author | Kriņģele, Kristīne | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-24T08:45:41Z | |
dc.date.available | 2015-03-24T08:45:41Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.identifier.other | 42291 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26240 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darba izvirzītais mērķis ir izpētīt, kādi Teognīda valodas elementi palīdz veidot teksta didaktiskumu. Tā kā Teognīda daiļrade pieder pie antīkās elēģijas žanra, pirmajā nodaļā tiek skaidroti arī antīkās elēģijas un didaktiskās dzejas jēdzieni, to būtība un loma Teognīda dzejas izpētē. Tiek sniegts neliels ieskats dažādu zinātnieku viedokļos par Teognīda vārsmu autorību, iespējamajām datēšanas hipotēzēm, tomēr bakalaura darba pamatā tuvāk tiek aplūkoti valodas elementi, kas palīdz izteikt didaktiskumu, piemēram, konstanta adresāta uzrunāšana, pavēles izteiksmes lietojums, kā arī tiek aplūkoti valodas elementi, kuri iepriekš nav tikuši izvērtēti - verbi ar didaktisku konotāciju, īpašības vārdu gradācija un pārspīlējums (hiperbola) tās lietojuma rezultātā, kā arī antitētisks valodas elementu lietojums. Tiek izvērtēts šo līdzekļu izmantojums un iedarbīgums Teognīda elēģiju valodā.
Atslēgas vārdi: antīkā elēģija, didaktiskā dzeja, valodas elementi, didaktikas izteiksmes līdzekļi. | en_US |
dc.description.abstract | The objective of thesis is to research, which components of Theognis’ language helps to create didactism. Since Theognis’ works are specified as antic elegies, the first chapter is dedicated to antic elegy and didactic poetry as terms, their nature and role in research in Theognis’ poetry. There has been given a small overview of opinions of different researchers about authorship of Theognis’ elegies, possible hypothesis about dating of them, but basically thesis is dedicated to language features, which makes poetry didactical, for example, constant using of vocative case, use of imperative and addressee, who is responsible for receiving of advises. Also there are added few other didactic language features such as verbs with didactical connotation, gradation of adjectives and overstatement (hyperbole) as a result of using, as well as using of antithetic lexemes. Use and effectiveness of these didactical features in language has been evaluated in language of Theognis’ elegies.
Key words: antic elegy, didactic poetry, language components, tools of didactical expression. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Valodniecība | en_US |
dc.title | Didaktiskās iezīmes Teognīda elēģiju valodā | en_US |
dc.title.alternative | Didactic Features in the Language of Theognis’ Elegies | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |