Vēstuļu rakstīšana latviešu un angļu valodās: mācību grāmatu analīze
Author
Strēlniece, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Šī darba mērķis ir noskaidrot līdzības un atšķirības vēstuļu rakstīšanā latviešu un angļu valodu mācību grāmatās, kuras izmanto pamaskolas un vidusskolas līmenī. Izpētē pielietotā metode ir žanra analīze, tādējādi tika analizētas vēstules mācību grāmatās latviešu valodā Valodas labirinti un Nāc!, un angļu valodas mācību grāmatu komplektā Solutions. Veiktā pētījuma gaitā rezultāti liecina par to, ka neformālās vēstules, kas dominē mācību grāmatās Valodas labirinti, Nāc! un Solutions, ir šādas: ielūgums un privātā vēstule dažādiem personāžiem, ar dažādiem rakstīšanas mērķiem, un dominējošā formālā vēstule ir darba pieteikuma vēstule. Soļu princips vēstulēs latviešu valodas mācību grāmatās bija lietots retāk nekā vēstulēs angļu valodas mācību grāmatā Solutions.
Atslēgas vārdi: mācību grāmatas latviešu un angļu valodās, vēstuļu rakstīšana, žanra analīze, soļu princips The goal is to find out what are similarities and differences between letter writing in Latvian and English in the course books used at elementary and secondary schools in Latvia. The research method used is genre analysis. The letters in the Latvian course books Valodas labirinti and Nāc!, and set of English course books Solutions were analysed. The findings have led to a conclusion that the informal type letters in the course books of both languages has mostly emphasised the invitations and personal letters to different characters with different aims. As to the formal letters in both languages, the course books have emphasized the letter of application in most cases. The variety of different moves in letters in Latvian course books was used more seldom than moves of letters of English course book Solutions.
Key words: course books in Latvian and English, letter writing, genre analysis, move-structure