Mīlestības metaforas populārākajās dziesmās
Author
Zepa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Bicjutko, Tatjana
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Šī diplomdarba mērķis ir izpētīt kognitīvās metaforas, kas ir lietotas, lai aprakstītu mīlestību. Diplomdarba mērķis bija izpētīt kā mīlestība ir atainota caur kognitīvajām metaforām populārāko dziesmu vārdos. Lai sasniegtu mērķi, tika izpētīts, kuras ir biežāk lietotās kognitīvās mīlestības metaforas poplārāko dziesmu vārdos un tika salīdzināts, vai dotā pētījuma rezultāti saskan ar Lakofa un Džonsona (2003) teoriju par konceptuālajām metaforām. Diplomdarbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskā daļa ir sadalīta četrās apakšnodaļās, kas sniedz informāciju par metaforām, pēta kognitīvās metaforas, sniedz metaforu klasifikāciju un sniedz teoriju par populāro mūziku. Praktiskā daļa sastāv no trim apakšnodaļām, kas sniedz informāciju par pētījuma metodēm, apkopo pētījuma rezultārus un tos analizē. Atbildes uz izvirzītajiem jautājumiem tika atrastas un pētījuma mērķis tika sasniegts.
Atsēgvārdi: metafora, kognitīvā metafora, populārā mūzika, mīlestības metafora The research paper is aimed at investigating the cognitive metaphors used to describe love. The goal of the research was to research how love is depicted via cognitive metaphors in the lyrics of the top pop music. To achieve the goal it was examined which are the most frequently used conceptual metaphors used to describe love in the lyrics of the top pop songs and their type was identified; then the results of the research were compared with Lakkof and Johnson (2003) theory on cognitive metaphor. In the research both theoretical and empirical methods of the research were used. The research consists of theoretical and practical parts. Theoretical part is divided into four subchapters that deal with the theory on metaphors, examine the theory on cognitive metaphors, provide classification of metaphors and deal with theory on pop music. The practical part consists of three subchapters that give information about the methods used in the empirical research, provide the results of the analysis and discuss them. The research questions were answered and the goal was achieved.
Key words: metaphor, cognitive metaphor, pop music, love metaphor