Darbības vārdu ar postpozīcijām lietojums ar biznesu saistītos rakstos
Author
Dudele, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karpinska, Laura
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās ar biznesu saistītu rakstu autori mēģina veidot valodu interesantāku to bagātinot. Darba mērķis ir izpētīt un aprakstīt, cik bieži un kāda veida darbības vārdu savienojumi ar postpozīcijām ir lietoti ar biznesu saistītos rakstos. Pētījums tika veikts analizējot teoriju par darbības vārdu savienojumiem ar postpozīcijām un izpētot darbības vārdu ar postpozīcijām lietojuma biežumu un veidus ar biznesu saistītos rakstos. Šis pētījums atklāj, ka darbības vārdu savienojumu ar postpozīcijām lietojumu skaits ir atkarīgs no raksta autora izvēles. Visbiežāk lietotais darbības vārdu savienojumu ar postpozīcijām veids ir idiomātiski darbības vārdu savienojumi ar postpozīcijām. Kas attiecas uz to gramatiskajām īpašībām, transitīvi darbības vārdu savienojumi ar postpozīcijām ar biznesu saistītos tekstos tiek lietoti nedaudz vairāk nekā intransitīvi darbības vārdu savienojumi ar postpozīcijām. Nowadays, the writers of business-related articles try to enrich the language in order to make it more interesting. The aim of this research is to find out how often and which types of phrasal verbs are applied in business-related articles. The research is conducted by analyzing the theory on phrasal verbs and examining the frequency and types of phrasal verbs in business-related articles. The findings show that the number of phrasal verbs employed in the articles depends on the author’s choice. The most frequently employed phrasal verbs are fully idiomatic phrasal verbs. As to grammatical features, the number of transitive phrasal verbs is slightly higher than the number of intransitive phrasal verbs employed in business-related articles.