Franču valodas apguvēja motivācija tālsadarbības apguvē
Author
Holsta, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Šavlovska, Dina
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Šī bakalaura darba mērķis ir izpētīt motivāciju apgūt franču valodu tālsadarbības projektā, kas norisinājās starp Latvijas Universitāti un Universitāti Stendhal-Grenoble 3. Iekšējie un ārējie faktori, kas ietekmē motivāciju uzsākt svešvalodas mācīšanos internetā, ir analizēti pusstrukturētās intervijās (angl. - semi-structured interview), intervējot projekta dalībniekus. Šis pētījums pamatojas uz trim motivācijas teorijas pieejām: pašnoteikšanās teoriju (angl. - self-determination theory), atribūcijas teoriju (angl. - attribution theory) un pašefektivitātes teoriju (angl. - self-efficacy theory).
Bakalaura darbs sastāv no četrām nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek apskatītas mūsdienu motivācijas studijas un noteikts motivācijas faktoru saraksts interviju analīzes vajadzībām. Otrajā nodaļā tiek apskatītas hibrīdā mācīšanas veida īpatnības, no kurām svarīgākās ir mijiedarbība starp pasniedzēju un valodas apguvēju, un motivācija apgūt valodu interneta vidē. Trešajā nodaļā tiek noteikta pētījuma metode. Ceturtajā nodaļā veikta pusstrukturālo interviju analīze, atklājot faktorus, kas ietekmē apguvēju motivāciju apgūt valodu.
Atslēgas vārdi: motivācija, iekšējā motivācija, ārēja motivācija, hibrīdā veida mācīšana, mācīšanās e-vidē The objective of this bachelor thesis is to analyse motivation to study french language in telecollaborative project that was arranged between University of Latvia and University Stendhal-Grenlobe 3. Internal and external factors that effect motivation to start studying foreign language online, are analysed with the help of semi-structured interviews. The research is based on 3 approaches of theory of motivation: self determination theory, attribution theory and self-efficacy theory.
The bachelor thesis consists of four parts. The first part describes studies of contemporary motivation and determines factors of motivation to analyse the interviews. The second part describes the factors of hybrid form of teaching, from which the most important is the interaction between the mentor and the language learner, as well as motivation to learn online. The third part describes the method of the research. The fourth part focuses on the analysis of semi structured interview, revealing the factors that influence the learners' motivation to learn the language.
Key words: motivation, intrinsic motivation, extrinsic motivation, hybrid form of teaching, e-learning environment.